تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۱۰۶۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

جاذب‌های سولفورزدایی خوارزمی؛ تجربه‌ای دوباره در فولاد غدیر نیریز

‌می‌متالز - گسترش فناوری خوارزمی در راستای اجرای استراتژی راهکار جامع و ورود به حوزه طراحی مهندسی، با تکیه بر دانش تخصصی مهندسان در سال گذشته در اقدامی نوآورانه، طراحی پایه و تفصیلی واحد سولفورزدایی مجتمع فولاد غدیر نیریز را بر عهده گرفت. این پروژه که بر اساس شبیه سازی‌های متعدد حاصل چندین سال تجربه تولید و بهینه سازی جاذب‌های سولفورزدا در تیرماه سال ۱۳۹۹ راه اندازی گردید، با بهره گیری از جاذب‌های سولفورزدایی تولیدی کارخانه خوارزمی در مخازن سولفورزدایی، نتایج موفقیت آمیزی در پی داشت.

به گزارش می‌متالز، نکته جالب اینکه با وجود افزایش قابل توجه میزان سولفور گاز ورودی به دلیل طراحی مناسب واحد و پیش بینی این افزایش، عمر جاذب‌های موجود در مخازن در محدوده مورد نظر کارفرمای محترم باقی مانده و کاهش میزان جذب یا افزایش افت فشار رخ نداد. با ثبت عملکرد موفقیت آمیز جاذب‌های سولفورزدایی تولیدی خوارزمی، مدیران محترم مجتمع فولاد غدیر نیریز با اعتماد به توانمندی‌های تولید کنندگان داخلی و حمایت همه جانبه از بومی سازی، در اواخر سال گذشته، اقدام به عقد قراردادی مجدد جهت تأمین جاذب‌های سولفورزدایی با شرکت خوارزمی نمودند.
همچنین کارشناسان مجرب واحد مهندسی فرآیند دپارتمان پژوهش و توسعه خوارزمی در سال گذشته در مسیر ارائه خدمات پس از فروش محصولات و نیز پروژه انجام طراحی پایه و تفصیلی و نظارت بر راه اندازی واحد سولفورزدایی، کارگاه‌های تخصصی را جهت آشنایی هرچه بیشتر کارکنان عزیز مجتمع فولاد غدیر نیریز با عملکرد مخازن سولفورزدایی و فرآیند‌های مرتبط با آن، در آن مجتمع برگزار نمودند.

منبع: شرکت گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده