تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۴۴۰
کد خبر: ۲۱۰۷۶۳
سرویس خبر : زمین شناسی

مطالعات ژئوفیزیک در ۳ هزار کیلومتر مربع اراضی سربیشه انجام شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه گفت: مطالعات ژئوفیزیک در عرصه‌ای به مساحت سه هزار کیلومتر مربع از این شهرستان در سال‌های اخیر انجام شده و مراحل پردازش داده‌ها در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، مهدی ملایی روز سه‌شنبه افزود: سنگ‌های تزیینی از جمله گرانیت، مرمر و مرمریت، بازالت، منیزیت، کرومیت، پرلیت، مس، سنگ‌های نیمه قیمتی، خاک‌های صنعتی و بنتونیت از مهمترین مواد معدنی شهرستان سربیشه است.

وی اظهار داشت: مطالعات ژئوفیزیک هوایی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید برای شناسایی محدوده‌های معدنی امیدبخش و معرفی آن‌ها به سرمایه‌گذاران بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه گفت: سال گذشته ۶ فقره گواهی کشف معدن با ذخیره احتمالی هزار و ۳۲۵ تن در این شهرستان صادر شد.

وی افزود: ۱۴ فقره پروانه اکتشاف نیز به مساحت ۱۵۰ کیلومتر مربع و پیش‌بینی هزینه اکتشاف ۱۵۱ میلیارد ریال صادر شده است.

ملایی گفت: همچنین سال گذشته چهار فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریال در شهرستان سربیشه صادر شد که این تعداد پروانه با ذخیره قطعی ۶۸۰ تن و استخراج ۶۵ تن در سال برای ۳۴ نفر در بخش معدن شغل ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۸ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۵۸۶ میلیارد ریال در شهرستان سربیشه صادر شده است.

وی افزود: این تعداد پروانه با ذخیره قطعی ۲۹ میلیون و ۴۰۸ هزار تن و استخراج سالانه ۵۹۳ تن صادر شده و برای ۵۰۲ نفر شغل ایجاد کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه اظهار داشت: تاکنون ۴۳ فقره پروانه اکتشاف به مساحت ۴۰۳ کیلومتر مربع و پیش‌بینی هزینه اکتشاف ۲۳۴ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.

خراسان جنوبی به عنوان استان معدنی دارای ۱۱ شهرستان است و مرکز شهرستان مرزی سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده