تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۱۰۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط بیت‌کوین و تنزل رتبه الون ماسک به سومین ثروتمند جهان

‌می‌متالز - الون ماسک پس از سقوط بیت‌کوین به جایگاه سوم ثروتمندترین فرد جهان رسید.

به گزارش می‌متالز، پس از سقوط سهام این خودروساز، الون ماسک، بنیانگذار تسلا، به مقام سوم ثروتمندترین رتبه جهان تنزل یافت. این تنزل رتبه پس از آن رخ داد که این میلیاردر با یک توییت بازار بیت کوین را به هم ریخت. اخیراً در ماه مارس قبل از اینکه وی توسط جف بزوس از آمازون کنار کشیده شود، به بالاترین رتبه در فهرست میلیاردر‌های بلومبرگ صعود کرد، روز دوشنبه، بلومبرگ گزارش داد که مقام نایب قهرمانی خود را به برنارد آرناوت، رئیس بزرگترین مجتمع کالا‌های لوکس LVMH در جهان از دست داد.

کاهش ثروت ماسک، که هم اکنون ۱۶۰.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، از ماه ژانویه حدود ۲۴ درصد کمتر برآورد می‌شود که به دلیل عملکرد سهام تسلا است که در روز دوشنبه با ۲.۱ درصد افت به ۵۷۶.۸۳ دلار رسید که فاصله زیادی از بالاترین حد ۸۸۳.۰۹ دلار در ژانویه دارد. با وجود کاهش سهام تسلا در روز دوشنبه تنها برای بازیابی مقداری از ارزش خود، ممکن است که پست‌های توییتر ماسک با موضوع بیت کوین در نهایت او را گرفتار کنند. روز یکشنبه، ماسک بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان را به سقوط آزاد انداخت پس از اینکه سرمایه گذاران توئیت تک کلمه‌ای او را به عنوان نشانه‌ای مبنی بر فروش یا فکر فروش سهام ارز رمزنگاری شده تسلا، تفسیر کردند.

این توییت در سرتاسر دنیای ارز‌های رمزنگاری شده موج زد و بیت کوین با بیشترین افت در سه ماه گذشته به ۴۲، ۴۴۱ دلار رسید. در حالی که بعد از اینکه ماسک توییت کرد که تسلا هیچ بیت کوینی نفروخته است، بیت کوین کمی افزایش یافت، اما از عصر دوشنبه با قیمت حدود ۴۵۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

هفته گذشته، ماسک، که طرفدار ارز‌های رمزنگاری شده بود، با اعلام نگرانی‌های زیست محیطی مربوط به استفاده از سوخت‌های فسیلی در استخراج این ارزها، با اعلام اینکه تسلا دیگر پرداخت هزینه با بیت کوین برای وسایل نقلیه خود را قبول نمی‌کند، ضربه جدی دیگری به ارز رمزنگاری شده برجسته جهان وارد کرد. در ماه فوریه، ماسک اعلام کرد که این خودروساز ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده و قیمت این توکن را به اوج رساند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده