تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۱۰۹۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
شکورى:

براى ورود تکنولوژى به صنعت مس نیازمند تعامل با دنیا هستیم

‌می‌متالز - رییس انجمن مس ایران در اولین کنفرانس آنلاین مس، اظهار کرد: از طریق تعامل با دنیا و صادرات مى توان شاهد ورود تکنولوژى هاى جدید باشیم.

به گزارش می‌متالز، بهرام شکورى رییس انجمن مس ایران در این نشست بیان کرد: ما ضعفى در قانون نداریم بلکه ضعف در اجرا داریم و باید این موضوع حل تا معادن راکد به چرخه تولید بازگردند.
وى ادامه داد: فلز مس فلز مهمى است و حذف سوخت هاى فسیلى تقاضا براى آن را افزایش مى دهد. از سویی دیگر قابلیت بازیافت مس را جذاب‌تر کرده است.
شکورى افزود: ٥ میلیارد تن دخایر جهانى مس است، اما ذخایر مس محتوى ٨٧٠ میلیون تن است و کل مصرف جهانى ٢٨ میلیون تن است.
وى گفت: بیشترین سهم استخراج فلز مس محتوى در اختیار کشور شیلى با ٢٧.٧ درصد است. ما نیز باید میزان استخراج خود را افزایش دهیم.
به گفته شکورى، باید به سمتى حرکت که ارزش افزوده بیشتر و در ردیف بزرگترین صادرکنندگان دنیا قرار بگیریم.
رییس انجمن مس، تصریح کرد: باید بودجه بیشترى صرف اکتشافات مواد معدنى به ویژه مس شود که آینده خوبى دارد.
شکورى همچنین بیان کرد: دوران رکود بهترین زمان براى سرمایه گذارى است تا در زمان رونق از آن بهره ببریم.
رییس انجمن مس ایران گفت: علاوه بر اکتشافات جهانى، ذخایر قابل توجهى در سنوات گذشته در مس شناسایى نشده و مى تواند جذابیت مس را افزایش دهد.
به گفته وى، استراتژى توسعه صنعتى، حمایت از SME‌ها و ایجاد پنجره واحد بخش معدن مى تواند سرمایه گذارى در صنعت مس را افزایش دهد.
شکورى در ادامه این کنفرانس اضافه کرد: از موارد دیگرى که منجر به افزایش سرمایه گذارى مى شود بحث استفاده از نوآورى هاى جدید است. عدم دخالت دولت در قیمت گذارى نیز از عوامل مهم دیگرى است که باید جاى خود را به عرضه و تقاضا بدهد. باید اجازه داد فعالان در زنجیره هاى مختلف از جمله مس با قیمت جهانى محصول خود را به بازار عرضه کنند.
رییس انجمن مس ایران بیان کرد: از طریق تعامل با دنیا و صادرات مى توان شاهد ورود تکنولوژى هاى جدید باشیم.
شکورى با اشاره به موضوع نرخ مالیاتى، اظهار کرد: اگر فعال معدنى اشتغال ایجاد کرد به او اجازه دهیم مالیات کمترى پرداخت کند تا شاهد توسعه بیشترى باشیم. چنین اتفاقى جذابیت سرمایه گذارى در بخش معدن را افزایش مى دهد.
به گفته رییس انجمن مس ایران، رفع برخى موانع اشتیاق سرمایه گذارى در حوزه مس را افزایش و منجر به توسعه این صنعت مى شود.

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده