تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۲۱۰۹۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش‌ها به راه اندازی رینگ صادراتی مقاطع (۱)

حذف واسطه‌ها فقط با صادرات تولیدکنندگان ممکن خواهد شد

‌می‌متالز - عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: انجمن از رینگ صادراتی مقاطع اطلاعاتی دقیقی ندارد و با صادرات مقاطع توسط واسطه‌های مخالف است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان درباره ایجاد رینگ صادراتی نوردکاران در بورس کالا گفت: اطلاعات شفاف و روشنی از رینگ صادراتی به ما داده نشده است و اطلاعات ما درباره این رینگ محدود است زمان آغاز بکار، هدف از تشکیل، عملکرد و مکانیزم آن هنوز مشخص نیست و انجمن نوردکاران هم در جریان تشکیل آن قرار نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت ایجاد رینگ صادراتی در بورس کالا افزود: اگر نوردکاران، خودشان کار صادرات را انجام دهند بطور اتوماتیک دست واسطه‌ها و دلالان کوتاه خواهد شد و دخالت واسطه‌ها ازخرید و فروش محصولات فولادی به حداقل می‌رسد.

عبداللهی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ این تجربه را داشته ایم که واسطه‌ها اجناس بی کیفیت را به بازار‌های هدف ارسال و صادر کردند که تمام محصولات ایرانی را محصول بی کیفیت می‌نامیدند، که با اصلاح وزارت صمت (صادرات به دست تولید کننده) این مشکل بعد از گذشت یک سال در ذهن خریداران محصولات ایرانی حل شد.

عضو هیات‌مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: وقتی تولیدکنندگان، صادرکننده محصولات خود می‌شوند ضمن حذف واسطه‌ها می‌توانند بازار‌های صادراتی را هم با کالا‌های برند دار و با کیفیت پوشش دهند، اما حضور واسطه‌ها در بازار مشکلاتی در خصوص برگشت دلار و تعهد ارزی را ایجاد می‌کند، ضمن اینکه وقتی یک شرکتی با مشخصات خودش محصولاتش را صادر می‌کند قابل رهگیری و ردیابی است.

عبداللهی گفت: وقتی دست دلال و واسطه در بازار صادراتی باز باشد، ممکن است به اسم یک محصول و با سند صادراتی آن محصول و کالای بی کیفیت دیگری به بازار صادراتی عرضه شود که این به معنای از دست رفتن آن بازار صادراتی است.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده