تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۱۱۰۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همتی:

۱۰ درصد حقوق دولتی معادن باید صرف توسعه همان منطقه شود

‌می‌متالز - نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ۱۰ درصد حقوق دولتی معادن صرف توسعه و پیشرفت همان منطقه شود و ما پیگیر اجرایی دقیق این قانون هستیم.

به گزارش می‌متالز، حسن همتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس بیان کرد: راه‌های شهری در حوزه انتخابیه بنده یعنی میاندوآب و تکاب و سایر مناطق سالهاست که مورد غفلت قرار گرفته و به قتلگاه مردم تبدیل شده است. راه‌های روستایی نیز وضعیت بدتری دارد و در فصل بارش تنها با تراکتور امکان تردد وجود دارد این وضعیت مشکلات اساسی برای مردم ایجاد کرده و باید به آن رسیدگی شود.

وی در تذکر دیگری اظهار کرد: وجود معادن در حوزه انتخابیه بنده جز تخریب منابع طبیعی، محیط زیست، تخریت آثار باستانی و تخریب منازل روستایی منفعت دیگری برای مردم منطقه ندارد. براساس قانون باید ۱۰ درصد حقوق دولتی معادن جهت توسعه و پیشرفت همان منطقه تخصیص یابد، اما به طور شایسته این امر اجرایی نشده است.

نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم مناطق ما بالاترین میزان مالیات را می‌پردازند و از کمترین بهره معادن برخوردار هستند. در دنیا شهر ما به شهر طلا معروف است، اما کمترین سودی به منطقه نرسیده است. مردم منطقه ما محرومترین مردم و بانجابت‌ترین مردم هستند ما پیگیر این موضوع هستیم و دراین زمینه نیز نامه‌ای نوشته شده است انتظار می‌رود با جدیت به این موضوع رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده