تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۵۳
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۱۱۰۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علی محمد عزیزی:

ارتباطات اثربخش و کارآمد مفید و موثر جوهره کار روابط عمومی است

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی سیمان ایلام گفت: ارتباطات اثربخش و کارآمد مفید و موثر جوهره کار روابط عمومی است و مدیرانی که در این عصر مهارت ارتباط با جامعه، ذینفعان، مشتریان و کارکنان بخصوص مردم را در چارچوب هنر روابط عمومی نیاموخته باشند، بخش عظیمی از مدیریت آنان رنگ ناکارآمدی به خود می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی محمد عزیزی مدیر روابط عمومی سیمان ایلام بمناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی، افزود: روابط عمومی به عنوان یک نهاد مشورتی و تخصصی تاثیرگذار و رابطی بی طرف درتلطیف افکار درون سازمانی و برون سازمانی و ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که در عصرحاضر نمی‌توان آن را صرفاً به عنوان ابزاری برای مدیریت و تبلیغات قلمداد کرد، بلکه باید آن را فلسفه مدیریت دانست.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی یعنی هنر هشتم سازمانی، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان می‌باشد، اظهار داشت: ارتباطات اثربخش و کارآمد مفید و موثر جوهره کار روابط عمومی است و مدیرانی که در این عصر مهارت ارتباط با جامعه، ذینفعان، مشتریان و کارکنان بخصوص مردم را در چارچوب هنر روابط عمومی نیاموخته باشند، بخش عظیمی از مدیریت آنان رنگ ناکارآمدی به خود می‌گیرد.

بازرس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط عمومی به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین سازمان و جامعه، مسوولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران سازمان به افکارجمعی دارد و به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه‌ریزی شده و سنجیده برای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با جامعه و ذینفعان اقدام کند، بسیار حایز اهمیت است.

عزیزی با بیان اینکه روابط عمومی فقط تبلیغات، فروش، بازرگانی و بازاریابی نیست و می‌تواند برند باشد و برند سازی کند، خاطرنشان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی و دیجیتال در همه عرصه‌ها پیشتاز است و بی دلیل نیست که جهانیان برای ارج نهادن و جلب توجه همگان به جایگاه روابط عمومی، ۲۷ اردیبهشت‌ماه را به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی نامگذاری کرده اند.

بازرس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایران نیز روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه پیشرفت و تحول و ترقی، واحد‌های روابط‌عمومی کشور باشد، مشروط به آن که نگاه سطحی به فعالیت‌های روابط عمومی در کشور تغییر کند و جایگاه این واحد استراتژیک به عنوان یک واحد فنی، تخصصی و موثر در سازمان تثبیت شود.

مدیرروابط عمومی سیمان ایلام افزود: روابط عمومی در هر سازمانی زیر نظر بالاترین مقام آن سازمان باید بصورت مستقل خدمت نماید، ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه‌ای است تا بار دیگر یادآور شویم، توسعه یک جامعه پویا در گرو توزیع عادلانه و اطلاعات از منابع موثق، روشن‌گری افکارعمومی، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم است که بی‌شک مأموریت انجام آن برعهده روابط عمومی‌ها است.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده