تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۱۱۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کسب رتبه سوم کشوری عملکرد کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان قم

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اینکه قم سال گذشته رتبه سوم سرمایه گذاری کشور را کسب کرده‌است، گفت: احیای واحد‌ها و معادن راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، نهضت ساخت ساخت و پرداخت تسهیلات مالی از شاخص‌های مهم وزارت صنعت در ارزیابی استان‌های برتر در امر سرمایه‌گذاری بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درقم با بیان اینکه ۱۳ واحد تملیکی قم در سال‌جاری به چرخه تولید باز خواهد گشت، ادامه داد: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را بعد از استان‌های مرکزی و یزد بدست آورده‌است.

وی اظهار کرد: طی سال‌جاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان به واحد‌های صنعتی و تولیدی قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری تسهیلات مالی پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تسهیلات یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط ۸ بانک عامل تزریق می‌شود، ادامه داد: در بخش صنعتی یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد تومان بخش گردشگری و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

سیجانی تصریح کرد: این تسهیلات در دو قالب سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال و سرمایه ثابت برای طرح‌های توسعه و اتمام طرح‌های نیمه تمام در سه بخش اقتصادی استان تزریق می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی و تولیدی قم پرداخت شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از هدف گذاری اولیه استان بوده‌است.

سیجانی عنوان کرد: همچنین درطرح پرداخت تسهیلات جدید به واحد‌های موجود تصمیم بر پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان به ۲۲ واحد صنعتی، ۱۳ میلیارد تومان برای ۱۸ واحد صنعتی و ۱۱ میلیارد تومان برای ۶ واحد گردشگری نهایی شده که ظرف دو ماه آینده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم گفت: اولویت استان قم در مجوز‌های جدید صنعتی بر صنایع منتخب و کارشناسی شده برای تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مشکلات کمبود زمین صنعتی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در همین رابطه ۱۰۹ هکتار زمین در شهرک صنعتی شکوهیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل در دست آماده سازی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده