تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۱۱۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:

صدور ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی در سال ۹۹

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۱۷۸ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال پارسال در این استان مرکزی صادر شد.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری کرهرودی، با اعلام خبر صدور ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۱۷۸ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال در استان مرکزی در سال ۹۹، افزود: در صورت راه‌اندازی این واحد‌های تولیدی و صنعتی چهار هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی جدید در پایتخت صنعت ایران ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صمت مرکزی بیان کرد: استان مرکزی رتبه اول تنوع محصولات صنعتی را دارد که به عنوان دومین کانون کارسازی کلان و پیمانکاری عمده برای صنایع زیردستی کشور محسوب می‌شود و در حوزه صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، کانی غیرفلزی، ریلی و آرایشی و بهداشتی بیش از سایر بخش‌ها مزیت دارد.

وی توضیح داد: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۶ پروانه بهره‌برداری در این استان صادر شده که ۱۰۸ هزار و ۹۱۷ فرصت شغلی جدید به دنبال داشته است و میزان سرمایه‌گذاری در این پروانه‌ها بیش از ۳۵۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

جعفری کرهرودی ادامه داد: شهرستان‌های اراک با ۸۲۹ پروانه، ساوه با ۴۵۸ پروانه، زرندیه با ۳۶۰ پروانه و دلیجان با ۳۳۱ پروانه بیشترین و شهرستان خنداب و فراهان به ترتیب با ۱۶ و ۲۰ پروانه کمترین شمار پروانه‌های بهره‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: شهرستان ساوه با ۳۸ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی بیشترین اشتغال و شهرستان خنداب با ۷۸ فرصت شغلی کمترین شمار اشتغال در پروانه‌های بهره‌برداری استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری کرهرودی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری با ۱۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان شازند عنوان کرد و گفت: این مهم به دلیل سرمایه‌گذاری در پالایشگاه این شهرستان در ماه‌های پایانی سال گذشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده