تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۱۱۱۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
نائب رئیس اتاق تهران:

مسوولیت اجتماعی رسالت صنایع شود/ الگوبرداری مسوولیت اجتماعی صنایع از «شرکت فولاد مبارکه»

‌می‌متالز، نائب رئیس اتاق تهران گفت: در دین اسلام بر مسوولیت اجتماعی تاکید شده است و صنایع با الگوگیری از شرکت فولاد مبارکه نسبت به رسالت اجتماعی متعهد باشند.

به گزارش می‌متالز، علاءالدین میرمحمدصادقی اظهار کرد: دین و اعتقاد مسلمانان بر همکاری و مسائل اجتماعی استوار است و بر طبق اصول دینی بنگاه‌های اقتصادی موظف هستند ۲۰ درصد از درآمد خالص خود را به اموراجتماعی اختصاص دهند تا فقر از جامعه ریشه کن شود.

وی افزود: اگر به دستورات دینی پایبند باشیم و این اصول را با ظرافت را اجراء کنیم مشکلاتی نظیر فقر در جامعه ظهور نمی‌کند.

نائب رئیس اتاق تهران تصریح کرد: اصحاب رسانه باید در تفهیم اهمیت و ضرورت مسوولیت اجتماعی توسط بنگاه‌های اقتصادی و صنایع بیش از پیش بکوشند تا با فرهنگ سازی این مساله در جامعه جا بیفتد.

وی اضافه کرد: نیاز است دولت و وزارت اقتصاد و دارایی هم هزینه‌های شرکت‌ها را درایفای مسوولیت اجتماعی به عنوان بخشی از دارایی و مالیات درنظر بگیرند تا نهضتی در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی توسط بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در کشور شکل بگیرد.

میرمحمدصادقی اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین ۱۳ هزار تن اکسیژن رایگان مراکز درمانی کرونا را تحسین کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه اقدام خوبی انجام داده است و سایر صنایع هم از این شرکت الگوبرداری کنند تا مشکلات جامعه کاهش یابد.

وی افزود: در گذشته هم با وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله و بیماری نظیر وبا بنگاه‌های اقتصادی و بازار در قالب مسوولیت اجتماعی اقدامات خیرخواهانه و مومنانه انجام می‌دادند و امروزه هم وظیفه صنایع و واحد‌های اقتصادی است که نسبت به مسوولیت اجتماعی متعهد باشند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده