تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۱۱۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عسگری مطرح کرد:

مدیریت عملکرد بانک‌های خصوصی با اجرای طرح قانون بانک مرکزی

‌می‌متالز - نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح مسوولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی جمهوری اسلامی، گفت: با اجرای این طرح عملکرد بانک‌های خصوصی که در اصل موتور تولید نقدینگی در کشور است، مدیریت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی عسگری با اشاره به تصویب کلیات طرح دو شوری مسوولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی جمهوری اسلامی، گفت: با تصویب این طرح دولت نمی‌تواند سیاست‌های مقطعی و ۴ ساله برای بانک مرکزی اتخاذ کند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که بانک مرکزی صرفا در سیطره دولت قرار داشته باشد، عملکرد مناسبی نخواهد داشت، افزود: از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم ناترازی مالی و افزایش ۷ برابری نقدینگی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه شرایط پولی، افزایش انفجاری نقدینگی و نرخ تورم فزاینده، ریشه در ناکارآمدی بانک مرکزی دارد، اضافه کرد: با تصویب و اجرای این طرح عملکرد بانک‌های خصوصی که در اصل موتور تولید نقدینگی در کشور است، مدیریت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اولویت نخست در تصویب این طرح، اصلاح نظام بانکی و بانک مرکزی و اولویت دیگر تقویت شفافیت در نظام اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده