تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۱۱۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار البرز در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی اعلام کرد:

اقدام قابل تقدیر وزیر صمت در انعقاد تفاهم نامه‌های توسعه سرمایه‌گذاری شرکت‌های برتر/هم افزایی دستگاه‌های حاکمیتی در حمایت از تولید و صنعت

‌می‌متالز - استاندار البرز در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، همت وزیر صمت برای انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه‌ها را قابل تقدیر و تشکر دانست.

به گزارش می‌متالز، عزیزالله شهبازی در این آیین که با حضور وزیر صمت، استانداران و نمایندگان مجلس، مسوولان دستگاه قضا و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: آقای رزم حسینی در خصوص حمایت از تولید و تسهیل فرایند‌های مرتبط با آن پیشقدم و پیشگام هستند.

هم افزایی دستگاه‌های حاکمیتی در حمایت از تولید

وی با اشاره به هم افزایی دستگاه‌های حاکمیتی در حمایت از تولید، بیان کرد: این هم افزایی در استان البرز به عنوان استان پیشرو و موفق برای حمایت از تولید و صنعت وجود دارد.

اقتصاد مقاومتی در ایران جواب داده است

استاندار البرز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در ایران جواب داده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی همانند مقاومت در حوزه‌های نظامی و سیاسی پاسخ داده است و اکنون کشوری پیروز است.

ایجاد بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی طی سه ساله اخیر در استان البرز

شهبازی همچنین گریزی به برخی آمار‌ها و عملکرد‌های مثبت در استان البرز در حوزه صنعت، معدن و تجارت زد و افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی داریم و بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی در ۳ سال اخیر در استان البرز ایجاد شده است.



۴۲ درصد از اشتغال کل استان البرز در حوزه صنعت است

وی با اعلام اینکه ۴۲ درصد اشتغال کل استان البرز در حوزه صنعت است، گفت: از لحاظ عملکرد واحد‌های تملیکی با ۱۰۹ واحد در سال گذشته رتبه اول را به دست آوردیم.

رتبه اول استان البرز از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید

استاندار البرز همچنین اضافه کرد: از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید این استان رتبه اول را در سه سال متوالی کسب نموده است.

ضرورت ساماندهی لکه‌های صنعتی در استان البرز

شهبازی همچنین خواستار ساماندهی لکه‌های صنعتی در استان البرز شد و ادامه داد: ۱۰ لکه صنعتی داریم که در هر لکه بیش از ۴۰ واحد در حال فعالیت هستند که ساماندهی آن‌ها ضرورت دارد.

استاندار البرز همچنین درخواست کرد تا صنایع بزرگی مانند زرماکارون (که امروز یک تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی را به امضا رساند) بتوانند صنایع وابسته خود را در نزدیک محل استقرار خود مستقر نمایند.

گفتنی است که این آیین با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسوولین دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری میان وزارت صمت و پنج شرکت بزرگ در ۱۰۰ موضوع و طرح به امضا رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده