تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۱۱۲۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استراتژی توسعه صنعتی و معدنی کشور تدوین شود

‌می‌متالز - رئیس انجمن مس ایران خواستار تدوین استراتژی توسعه صنعتی و معدنی کشور به منظور توسعه سرمایه‌گذاری‌های معدنی و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی شد.

به گزارش می‌متالز، بهرام شکوری در نحستین همایش آنلاین چشم انداز صنعت مس در محل هتل المپیک افزود: انتظار می‌رود بر اساس این استراتژی اهمیت خاصی به حوزه اکتشافات به خصوص اکتشافات مس که آینده روشنی دارد داده شود.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت مس ایران، خاطرنشان کرد: حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌تواند در این راستا کمک حال باشد، زیرا بخش عمده‌ای از ذخایر کشور ذخایر کوچک مقیاس است که باید حمایت شود.

شکوری ابراز امیدواری کرد شرکت‌های بزرگی مثل شرکت ملی مس ایران با ایجاد تور‌های حمایتی، معادن غیرفعال را به چرخه تولید بازگرداند.

وی ادامه داد: از آنجایی که معادن کوچک ذخیره پایین دارند، برای راه‌اندازی این معادن دولت باید تسهیلاتی ایجاد کند.

رئیس انجمن مس ایران همچنین خواستار ایجاد پنجره واحد بخش معدن شد و گفت: در سالی که مزین به “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ” است انتظار می‌رود با ایجاد این پنجره، موانع و از سر راه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات محصولات معدنی برداشته شود و مشوق‌های لازم برای جذب فعالان و صاحبان سرمایه و بخش معدن به ویژه در حوزه مس ایجاد شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران خاطرنشان کرد: استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، عدم دخالت دولت در قیمت گذاری‌ها و تعامل با سازمان‌های محیط زیست، انرژی اتمی و منابع طبیعی نیز برای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت مس ایران راهگشا خواهد بود.

منبع: شرکت ملی فولاد ایران

عناوین برگزیده