تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۱۱۲۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحمیل هزینه اضافی بنادر چین برای سنگ آهن هند برای جلوگیری از شیوع کرونا

می متالز - به دلیل شیوع کرونا در هند، بنادر چین هزینه اضافی برای تخلیه سنگ آهن هند در نظر گرفته اند.

به گزارش می‌متالز، برخی از بنادر چین بررسی‌های سختگیرانه تری انجام داده اند یا هزینه‌های اضافی را برای محموله‌های سنگ آهن هند تحمیل کرده اند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

گروه بندر ریزائو در شرق چین، اوایل هفته جاری اطلاعیه‌ای مبنی بر اخذ هزینه ۵ یوان (۰٫۷۷ دلار) به ازای هر تن سنگ آهن از هند، برای پیشگیری از بیماری کرونا داد. منابع بازار گفتند که بندر لانکیائو همچنین بر اساس مذاکرات، هزینه اضافی برای ۱۶۰،۰۰۰-۲۰۰،۰۰۰ تن سنگ آهن در نظر گرفت. یک منبع خریدار در شمال چین گفت: “هزینه اضافی بندر احتمالاً برای بازرسی سخت‌تر محموله‌های هند استفاده می‌شود. به دلیل هزینه‌های اضافی انتظار می‌رود تقاضای کمتری برای سنگ آهن هند وجود داشته باشد. ” اقدامات یا اخطاریه خاصی برای تخلیه سنگ آهن هند در سایر بنادر چین وجود نداشت و محموله‌ها همچنان از هند به چین منتقل می‌شدند.

زمزمه‌های بازار

برخی از فعالان بازار گفتند که اخیراً با سخت گیری بیشتر، میزان تخلیه سنگ آهن کند شده است. یک تاجر مستقر در هنگ کنگ گفت: “اگر کرونا به درستی در هند مهار نشود، ما می‌توانیم ببینیم که دولت چین حتی کنترل‌های سختگیرانه تری را روی محموله‌های هند اعمال می‌کند. ” تعدادی از فعالان بازار اظهار داشتند که هزینه‌های اضافی بندر قابل قبول است و می‌تواند به جریان محموله‌ها کمک کند؛ در حالی که سایر بنادر ممکن است بعداً با توجه به مقررات محلی پیشگیری از کرونا و تقاضای بازار، راه حل‌های دیگری ارائه دهند.

یک کارخانه مستقر در شانشی گفت: “ما شنیده ایم که برخی کشتی‌ها با سنگ آهن هند روز‌های بیشتری منتظر هستند تا در بندر کافئیدیان در شمال چین تخلیه شوند و به آن‌ها دستورالعمل روشن تخلیه داده نشده است. اگر کشتی‌ها در بندر‌ها منتظر بمانند ممکن است پول بیشتری از دست بدهند. ” برخی از فعالان بازار اظهار داشتند که اکثر کاربران نهایی ترجیح می‌دهند از محصولات سنگ آهن درجه یک برای حفظ تولید فولاد با حاشیه سود مناسب استفاده کنند. یک منبع تجاری در شانگ‌های گفت: “موجودی سنگ آهن هند در چین نسبتاً زیاد است؛ بنابراین هزینه‌های اضافی بندر می‌تواند تقاضا را کاهش دهد. ”

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده