تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۱۱۶۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

رضایت‌مندی مشتریان در گرو ارتقای کمی و کیفی محصولات خودروسازان/ تولید عاملی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها در صنعت خودروسازی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، داخلی سازی تولید را عاملی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها در صنعت خودرو سازی عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن صالحی نیا در بازدید از سایت ایران خودرو در خراسان و شرکت‌های قطعه ساز ایران خودرو در نیشابور گفت: رویکرد خودروسازان در افزایش سهم و تعمیق داخلی سازی با نظارت و سیاست گذاری ایدرو قابل توجه است.

وی توسعه کمی و کیفی محصولات را لازمه افزایش سهم بازار و رضایتمندی مشتریان دانست و گفت: عمق بخشی به تولید داخلی و کیفی سازی نیز مورد تاکید و جزو راهبرد‌های اصلی وزارت صمت به شمار می‌رود و مجموعه این عوامل سبب اقتصادی شدن بسیاری از پروژه‌های صنعتی در حوزه خودرو می‌شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه توانمندی‌های داخلی صنعت قطعه سازی به ویژه همگامی با شرکت‌های دانش بنیان و هم افزایی ظرفیت‌های تولیدی باعث شده سهم قطعات داخلی در خودروسازی کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بومی سازی در تولید قطعات منجر به این خواهد شد که تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صنعت خودرو و کاهش تولید نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید به سمت تامین قطعات از محل تولیدات داخلی با تکیه بر دانش فنی و تخصصی داخلی پیش برویم، زیرا تولید داخلی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده سبب رونق اشتغال نیز خواهد شد.

صالحی نیا گفت: بومی سازی در تولید قطعات منجر به این خواهد شد که تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صنعت خودرو و کاهش تولید نداشته باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده