تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۱۱۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت لرستان اعلام کرد:

پرداخت ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال گذشته در لرستان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان پارسال از طریق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تبصره ماده ۱۸ به طرح‌های صنعتی این استان پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، بهزاد منصوری با بیان این مطلب، افزود: از این مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات رونق تولید و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق مصوبات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) به صنایع متقاضی اعطا شده است.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از مجموع ۴۴۲ مصوبه این ستاد در سال گذشته، ۳۵۷ مورد اجرایی شد و ۸۵ مصوبه دیگر نیز در دست اقدام است.

رییس سازمان صمت لرستان ادامه داد: ۳۳ مصوبه برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، ۱۴ مصوبه وام سرمایه ثابت و ۲۴۵ مصوبه نیز در راستای استمهال اقساط و بدهی واحد‌ها به بانک بوده است.

منصوری با بیان اینکه ۱۰ مصوبه در خصوص رفع مشکلات تامین اجتماعی واحد‌ها بوده است تصریح کرد: ۱۶ مصوبه نیز در راستای پیگیری مسایل مالیاتی واحد‌های تولیدی بود.

وی اضافه کرد: ۲۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند پارسال به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گفته رییس سازمان صمت لرستان سال گذشته واحد‌های راکدی که دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار بازگشتند.

منصوری افزود: صنایع بزرگی در لرستان وجود داشته است که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط تولید را بازسازی و نوسازی کنند و یا موفق به دستیابی به بازار فروش مناسب نشده اند که این دلایل باعث خروج آن‌ها از چرخه تولید شده است.

گفتنی است در راستای اجرای تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه برنامه‌های اشتغال حوزه کسب و کار‌های صنعتی و معدنی از چهار طرح «تسهیلات برنامه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام»، «تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی»، «تامین سرمایه در گردش واحدها» و «توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی» بهره مند می‌شوند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده