تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۲۱۱۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۲۲۰ هزار شغل با حمایت «بانک پارسیان»

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال جهش تولید و آغاز عملیاتی اجرایی ۲۷۰ هزار شغل برکت، گفت: حمایت از تولید و مانع‌زدایی‌ها باید سرلوحه شبکه پولی و مالی کشور قرار گیرد. کورش پرویزیان گفت: گردش مالی و پولی کشور باید به سمت تولید و اشتغال‌زایی برود و شفافیت و عملکرد موفق نهادی مانند بنیاد برکت، فرصت مناسبی برای همکاری و مشارکت بانک‌ها در این زمینه است.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: ایجاد پلت‌فرم برکت برپایه آی‌تی، اقدام ارزشمندی است که امکان نظارت سیستماتیک را هم فراهم می‌کند. مدیرعامل بانک پارسیان همچنین با بیان اینکه منابع بانکی کشور محدود بوده و باید در هزینه‌کرد آن دقت لازم صورت گیرد، گفت: چرخش مالی کشور باید به سمت بخش‌هایی برود که ارزش افزوده ایجاد کند.

پرویزیان در خصوص مشکلات نظام بانکی گفت: به دلیل برخی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد؛ بخش زیادی از منابع بانک‌ها در سال‌های گذشته به غارت رفته است و این مساله دست نظام پولی در پرداخت تسهیلات را بسته و سیستم بانکی را به نوعی قفل کرده است.

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه سخنان خود لزوم همکاری دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه با نظام بانکی را مورد اشاره قرار داد و از دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه خواست تا با اصلاح رویه‌های اشتباهی که موجب سوء‌استفاده تعدادی از افراد خاص شده، منابع مالی به شبکه بانکی کشور بازگردد. بنابر این گزارش بانک پارسیان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در همکاری با بنیاد برکت، ۳۵هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور این بنیاد را اجرایی و موجبات اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده