تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۱۱۹۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد جهان در ماه آوریل ۲۳٪ افزایش یافت

‌می‌متالز - تولید جهانی فولاد خام در آوریل ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و انتظار می‌رود که با کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و بهبود اوضاع اقتصاد، تولید فولاد در ماه‌های آینده افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه گذشته میزان تولید فولاد در جهان به ۱۶۹٫۵ میلیون تن رسید که البته درصد بالای رشد آن نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش شدید تولید فولاد در آن مقطع به علت شیوع کرونا بود.

کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا‌ها در موسسه Capital Economics، در این باره گفت: طبق محاسبات ما، تولید روزانه جهانی فولاد در ماه آوریل نزدیک به ۳٫۵٪ افزایش یافت که عمده آن به دلیل افزایش قیمت جهانی فولاد است.

وی افزود، کاهش تولید فولاد در هند با رشد بالا در چین، روسیه و برزیل جبران شد.

داده‌های انجمن جهانی فولاد نشان داد با وجود تلاش مقامات چین برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای و جلوگیری از انتشار کربن، تولیدات فولاد خام چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلز در جهان، در ماه آوریل ۷٫۵ درصد در مقایسه با ماه مارس افزایش یافت.

بین افزود: محدودیت‌های جدید همه‌گیری کرونا احتمالاً عامل کاهش ۱۴٫۴ درصدی ماهانه تولید فولاد هند و کاهش ۲ درصدی در تولید اتحادیه اروپا است.

انجمن جهانی فولاد، گروهی از تولیدکنندگان که حدود ۸۵٪ از تولید جهانی فولاد را تشکیل می‌دهند، ماه گذشته پیش‌بینی تقاضای جهانی خود را به ۵٫۸٪ در سال جاری ارتقا داد.

بین در این باره گفت: ظرفیت‌های جدید توسعه و راه‌اندازی مجدد تاسیسات فولاد، به‌ویژه در ایالات متحده و هند اعلام شده است. بر این اساس، ما انتظار داریم امسال تولید جهانی فولاد افزایش یابد که درنهایت منجر به کاهش قیمت‌های منطقه‌ای خواهد شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده