تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۵۵۹
کد خبر: ۲۱۲۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا

مدیرعامل چادرملو: فولادی‌ها دست به یکی کرده‌اند

‌می‌متالز - فولادی‌ها دست به یکی کرده اند تا محصولات معدنی که در بورس کالا عرضه می‌شود را نخرند و سدی برای عرضه محصولات معدنی در بورس کالا ایجاد کنند.

به گزارش می‌متالز، عرضه حلقه‌های بالای زنجیره فولاد در بورس کالا انجام شد، اما استقبالی از این محصولات نشد.

فولادی‌ها خواهان معامله محصولات معدنی به شیوه قبل و خارج از بورس کالا هستند، معدنی‌ها نیز به دنبال شفافیت مصر عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند.

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار کرد: در حال حاضر کنستانتره در بورس کالا عرضه می‌شود و به طور کلی عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا شفافیت در قیمت گذاری و تصحیح مدیریت کل زنجیره فولاد را در بر دارد.

فولادی‌ها نگران چه هستند؟


مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: با عرضه گندله، آهن اسفنجی و سایر محصولات معدنی و فولادی در بورس کالا دلال بازی از بین می‌رود. سازوکار این عرضه به طور کامل مشخص است، تمام شرکت‌های فولادی می‌توانند از بورس کالا محصولات معدنی را (با شرط اینکه اجازه صادرات ندارد) خریداری و در واحد‌های صنعتی و تولیدی خود استفاده کنند. فولادی‌ها نگران چه هستند، به اندازه کافی محصولات معدنی برای عرضه در بورس کالا وجود دارد. برای شرکت‌های بزرگ خصولتی همچون فولاد مبارکه اصفهان نیز امکان قرارداد‌های یک ساله در نظر گرفته ایم، قرارداد بسته می‌شود، اما قیمت آن ثابت نیست و بر اساس قیمت روزانه محصولات (کنستانتره، گندله و..) در بورس کالای ایران مشخص می‌شود.

فولادی‌ها دست به یکی کرده اند

وی در پاسخ به این پرسش که چرا عرضه محصولات حلقه‌های بالادستی فولاد در بورس کالا با استقبال روبرو نشده، بیان کرد: فولادی‌ها دست به یکی کرده اند تا محصولات معدنی که در بورس کالا عرضه می‌شود را نخرند و سدی برای عرضه محصولات معدنی در بورس کالا ایجاد کنند و به این وسیله معامله محصولات به شیوه و روال قبل بازگردد.

در فروش محصولات معدنی مصر هستیم

تقی زاده با بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا بازار را شفاف کنیم، تصریح کرد: فولادی‌ها باید بدانند که در فروش محصولات معدنی در بورس کالای ایران مصر هستیم و این گونه عملکرد‌ها (تحریم خرید معدنی‌ها از بورس کالا) تاثیری بر تصمیم فولادی‌ها ندارد. سال ۹۹ فولادی‌ها زیر بار عرضه معدنی‌ها از بورس کالا نرفتند، اما امسال همچنان که فولاد، میلگرد، ورق در بورس کالا فروخته می‌شود، محصولات معدنی همچون گندله، آهن اسفنجی و کنستانتره را در بورس کالا عرضه خواهد شد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده