تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۱۲۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

تعیین تکلیف ۴۳ واحد تولیدی تملک شده در استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعیین تکلیف ۴۳ واحد تولیدی و صنعتی تحت تملک بانک‌های استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در جلسه بررسی واحد‌های تملک شده که در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: ۴۳ واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان تحت تملک بانک‌های عامل استان سمنان قرار دارد، که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های مربوطه برای تعیین و تکلیف این واحد‌ها باید اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده، از تعداد ۴۳ واحد صنعتی و تولیدی تملیکی، ۱۶ واحد قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های زیربط و بانک‌های عامل این اقدام انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تعدد واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی یک ضعف اساسی است، ادامه داد: از تعداد ۴۳ واحد تملیکی استان سمنان، ۲۷ واحد به دلیل فقدان ماشین آلات تولید، امکان بازگشت به چرخه تولید را ندارد و برای واگذاری این واحد‌ها به تولیدکنندگان جدید باید اقدام شود.

تشنه دل اظهار داشت: تملیک واحد‌های صنعتی، سیاست ضد تولید است و بانک‌های عامل استان سمنان براساس یک برنامه و زمان مشخص نسبت به تعیین تکلیف اموال تملیکی و واحد‌های تملک شده اقدام کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده