تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۱۲۳۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی شهرک صنعتی سرنجیانه عنوان کرد:

موانع پیش روی ساخت واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی را با پیگیری و اقدام کارشناسی برطرف می‌کنیم/ رصد اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی برای ساخت واحد‌های تولیدی

‌می‌متالز - موانعی بر سر راه ساخت واحد‌های صنعتی و کارگاهی در شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج ایجاد شده بود که با همت مسوولان و مطالبه فعالان اقتصادی، این مسائل برطرف شده و اکنون شرایط احداث واحد‌های تولیدی در آن ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و همچنین هیأتی از مسوولان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان روز چهارم خرداد برگزار شد.

یکی از مهمانان و سخنرانان این همایش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بود که بعد از اتمام این مراسم، فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی بانه، از چند واحد صنعتی در این شهرستان و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج بازدید کرد.

همواره حضور مسوولان کشوری و بازدید آن‌ها از واحد‌های صنعتی به‌ویژه واحد‌های درحال اجرا دلگرمی در تولید کنندگان ایجاد می‌کند که اگر مانع و مشکلی در استان وجود دارد و امکان رفع آن توسط مسوولان استانی مقدور نیست، از این فرصت پیش آمده برای بیان مستقیم آن بهره گیرند.

شهرک صنعتی سرنجیانه به‌عنوان چهارمین شهرک صنعتی در سنندج از شهریور سال گذشته فاز نخست آن به بهره برداری رسید و زمین به متقاضیان واگذار شد و تعدادی از سرمایه گذاران هم با وجود همه مشکلات اقتصادی، فعالیت خود را برای احداث واحد‌های تولیدی در این شهرک آغاز کردند.

یکی از مشکلات توسعه صنعت در کردستان به‌ویژه شهر سنندج به کمبود زمین برمی‌گردد؛ بنابراین وجود شهرک صنعتی سرنجیانه در چنین شرایطی ظرفیت ارزشمندی در راستای تقویت سرمایه گذاری صنعتی به‌شمار می‌رود.

تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان اراضی این شهرک صنعتی چند ساعت پیش از ورود مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گردهم آمدند و به انتظار نشستند تا مشکلات‌شان را به‌صورت حضوری به گوش این مقام مسوول برسانند تا بدین گونه تسریعی در روند تکمیل پروژه‌های زیرساختی همچون شبکه آب و فاضلاب در آن صورت گیرد و علاوه بر این، مشکل آب آن هم برطرف شود.

وجود شهرک‌های صنعتی در کردستان عامل مهمی در جذب سرمایه گذار است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رصد اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی برای ساخت واحد‌های تولیدی است، اظهار داشت: بی‌شک هر مانعی که پیش روی ساخت واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باشد را با پیگیری و اقدام کارشناسی برطرف خواهیم کرد.

علی رسولیان با اشاره به این‌که وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی از عوامل مهم و تأثیرگذار در توسعه صنعتی هر منطقه‌ای است، افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک‌های صنعتی در کردستان فرصتی را برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور در این استان مرزی فراهم کرده است.

وی بر رفع مشکل آب شهرک صنعتی سرنجیانه تأکید و اضافه کرد: به طور متوسط هر واحد تولیدی درحال بهره برداری در شهرک‌های صنعتی ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند؛ بنابراین می‌طلبد مسوولان دستگاه‌های ذیربط و فعالان اقتصادی برای افتتاح واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی سرنجیانه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این سازمان تسهیلاتی ویژه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی درنظر گرفته و زمینه و فرصت سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی در حوزه اعطای مجوز، زمین و حمایت هنگام تولید، فراهم کرده است.

رسولیان اعلام کرد: در حال حاضر ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال بوده و ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در قالب این تعداد شهرک صنعتی فعالیت دارند.

وسعت شهرک‌های صنعتی شماره ۱ و ۳ سنندج هرکدام ۶۰ هکتار است و با توجه به وسعت ۲۹۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۴ این شهرستان، با آغاز به کار واحد‌های تولیدی و صنعتی در آن شاهد تحول چشمگیری در اقتصاد مرکز استان خواهیم بود.

بازدید از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی بانه

علی رسولیان همچنین در حاشیه شرکت در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه که با حضور سرمایه گذارانی از اقلیم کردستان عراق برگزار شد، از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی بانه نیز بازدید کرد.

وی با حضور در دو کارخانه "فرتاک سوین" و "تک تاپ"، از خط تولید و بخش‌های مختلف این شرکت‌ها بازدید کرد و در گفتگو با مدیران و کارگران آن‌ها، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، توانمندی‌ها و روند تولید در این واحد‌های صنعتی قرار گرفت.

واحد صنعتی "فرتاک سوین" که در زمینی به مساحت ۳۳۲۰ مترمربع در شهرک صنعتی بانه احداث و درحال بهره برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال برای ۷۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۱۰۰۰ عدد انواع لوازم خانگی، از جمله یخچال، تلویزیون و آبمیوه گیری در سال را دارد.

واحد صنعتی "تک تاپ" که در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی بانه احداث و درحال بهره برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریال برای ۵۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۲ میلیون عدد انواع لامپ‌های LED در سال را دارد.

شهرک صنعتی بانه با مساحت ۱۱ هکتار دارای ۷۶ قرارداد حق بهره برداری و ۴۰ واحد تولیدی فعال است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در این شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده