تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۱۲۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه؛

کمیته‌ای متشکل از وزرا برای بررسی منظور نمودن قطعی اعتبار خرید وسایل حفاظتی خارک تشکیل شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کمیته‌ای متشکل از وزرای نفت، دفاع و اقتصاد و دیوان محاسبات برای بررسی منظور نمودن قطعی اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: لایحه هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در این نشست بررسی شد، این موضوع مربوط به سال ۶۱ و به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد و در آن زمان معادل ارزی ۴ میلیارد ریال بودجه برای تجهیزات در خارک اختصاص داده شده بود.

وی ادامه داد: آن زمان جزیره خارک تحت حملات هوایی گسترده قرار داشت و این مبلغ برای تجهیز وسایل حفاظتی هزینه و عکس‌های آن‌ها موجود است. این تجهیزات متاسفانه در زمان بمباران‌ها از میان رفته و اسنادی که بتوانند هزینه قطعی را بوسیله آن منظور کنند، هم نابود شده و بنابراین این موضوع حدود چهل سال باقی مانده و حل نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در جلسه امرور بعد از بحث و بررسی مقرر شد، کمیته‌ای متشکل از وزرای نفت، دفاع و اقتصاد و دیوان محاسبات با بررسی صورت جلسات و مدارک موجود در صورت اطمینان از منظور شدن قطعی هزینه، آن را تایید و از حساب‌های باز دولت خارج شود. البته این لایحه تاکنون چندین بار در ادوار مختلف مجلس در کمیسیون بررسی شده بود، اما در دستور کار جلسات مجلس قرار نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده