تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۱۲۴۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۷

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۹۳ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تضعیف کرده است قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود. در عین حال سرمایه گذاران منتظر آمار‌های تورم آمریکا در اواخر امروز هستند تا میزان فشار‌های تورمی را مورد سنجش قرار دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۹۳ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون ۰.۷ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.

قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «طلا تا حدودی در وضعیت تدافعی قرار گرفته است... طلا احتمالا برای مدت طولانی تری در حدود ۱۹۰۰ دار تثبیت خواهد شد. شاید با انتشار خبر‌هایی از آمار‌های بالای تورم شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا باشیم.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های رقیب امروز ۰.۱ درصد رشد داشت، در حالی که به دنبال انتشار آمار‌های قوی اقتصادی نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا به ۱.۶۱۷ درصد افزایش داشت.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز دیروز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال هزینه کرد ۶ تریلیون دلاری در بودجه سال مالی ۲۰۲۲ است. امروز قرار است کاخ سفید پیشنهاد بودجه‌ای خود را ارائه نماید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر گزارش ماهانه مصرف شخصی در آمریکا در اواخر امروز هستند.

آوتار ساندو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «حتی اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا همچنان سیاست انبساطی خود را حفظ نماید.» وی افزود: «آنچه برای بازار طلا مهم است نرخ بهره است و با توجه به تداوم نرخ بهره پایین احتمالا قیمت طلا کاهشی خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده