تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۱۲۴۷۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ضربه دولت به حوزه مسکن، مانند حمله مغول است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ضربه‌ای که دولت تدبیر و امید به حوزه مسکن وارد کرد، حمله مغول به کشور وارد نکرد.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ویژه برنامه انتخاباتی «دولت نابلدها» که به همت قرارگاه روشنگری ایران قوی ناحیه تهران بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: دولت‌های اصلاح طلب هر زمان روی کار بودند، نه تنها هیچ اصلاحاتی رخ نداده، بلکه تمامی زیرساخت‌های کشور را نیز از بین برده اند.

وی افزود: ضربه‌ای که دولت تدبیر و امید به حوزه مسکن وارد کرد، حمله مغول به کشور وارد نکرد و تمامی مردم در این هشت سال خانه خراب شده‌اند. هزینه‌های سبد مسکن بیش از ۶۰ تا ۷۰ برابر شده که آسیب‌های فراوانی را به کیان زندگی مردم وارد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل تولید نشدن مسکن در این چندسال، فاصله زیادی بین عرضه و تقاضای مسکن وارد شده است چراکه این دولت، مسکن مهر را مزخرف دانست و شرایط فعلی را به وجود آورد. تا زمانی که خلا عرضه و تقاضای مسکن حل نشود، هیچ کدام از مشکلات فعلی حل نمی‌شود.

وی طرح مسکن مهر را یکی از طرح‌های موفق دولت‌های نهم و دهم دانست و گفت: دولت بعدی باید فاصله بین عرضه و تقاضای مسکن را حل کند تا مشکلات فعلی برطرف شود. دولت باید به صورت مشخص به عرصه تولید مسکن ورود پیدا کند و با راه‌اندازی سامانه‌ای، فرآیند خرید و فروش مسکن را کنترل کند تا دست سوداگران و فئودال‌ها از بازار مسکن قطع شود.

شاکری مطرح کرد: قانون جهش تولید مسکن برای تولید سالانه ۱ میلیون مسکن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است؛ اما اگر مجلس شورای اسلامی نظارت کافی را بر عملکرد دولت‌ها نداشته باشد، این قانون هم به درستی اجرا نخواهد شد. دولت‌ها باید زیرساخت‌های مناسب را برای تولید انبوه مسکن فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه بیان کرد: اگر بخواهیم عملکرد دولت در حوزه نگاه به ظرفیت‌های داخلی را در سه کلمه خلاصه کنیم، باید به شعار تنبلی داخلی؛ التماس خارجی اشاره داشته باشیم. این موضوع باعث ناامیدی جوانان و دانشجویان به آینده کشور شده است، اما هر زمان که از این سیاست دور شده ایم و به ظرفیت‌های داخلی اعتماد کرده ایم، موفقیت‌های زیادی به دست آورده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راهکار ارتباط صنعت و دانشگاه باید در بودجه سالیانه دولت‌ها دیده شود. طرح جهش اقتصادی دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به زودی در صحن علنی بررسی خواهد شد. در این طرح ۵۰ تا ۶۰ چالش و زیرساخت برای موضوع جهش اقتصاد دانش بنیان دیده شده است. امیدواریم بتوانیم در مجلس یازدهم، زمینه را برای جهش حوزه دانش بنیان فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

عناوین برگزیده