تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۱۲۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخش پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در اتاق بازرگانی قزوین تشکیل شد

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، اتاق بازرگانی استان برای تشکیل دپارتمان تخصصی تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با حضور نخبگان اقدام کرده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: به باور بخش خصوصی استان، نامگذاری امسال به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها یک فرصت استثنایی در کشور است تا با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای مانع زدایی از فعالان واقعی اقتصادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان بعد از پیام نوروزی مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل یک مجموعه اجرایی برای شناسایی مشکلات تولید استان کرده است و از مقامات استانی انتظار داریم از این مجموعه حمایت داشته باشند.

بخشنده گفت: اتاق بازرگانی، آمادگی جمع آوری نکات و مسایل فعالان اقتصادی استان و موانع موجود بر سر راه آن‌ها را دارد، چون مجموعه‌ها و ادارات دولتی در این زمینه، کار‌های موازی می‌کنند و فعال اقتصادی نمی‌داند برای حل مشکل خود باید به کجا باید مراجعه کند.

وی اضافه کرد: هم اینک ستاد‌ها و کمیسیون‌های مختلفی برای رفع موانع داریم که به صورت موازی در حل مسایل ورود می‌کنند و وقت مدیران دستگاه‌ها و مسوولان استان گرفته می‌شود.

این مسوول با تاکید بر هدف گذاری برای اجرای شعار سال ۱۴۰۰، افزود: انتظار داریم دستگاه‌ها به صورت جامع و یکدست در این زمینه همراهی کنند تا در ستاد تشکیل شده در دادگستری همه مشکلات را احصا کرده و برای حل آن‌ها اقدام کنیم.

بخشنده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه آموزش با فنی حرفه‌ای استان برای ایجاد اشتغال برای زندانیان در مراکز یک و دو فنی حرفه‌ای شهر صنعتی البرز، افزود: سازمان فنی وحرفه‌ای مصوبه‌ای از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لازم دارد تا بتوانیم زندانی‌های دارای رای باز را در آن مرکز تحت آموزش قرار داده و همزمان با آموزش به دنبال پیدا کردن کار برای آن‌ها و خانواده هایشان باشیم.

وی گفت: امیدواریم مسوولان استان از این تفاهم نامه حمایت کنند تا بتوانیم یک کار اجرایی موفق و موثر را در این زمینه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده