تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۲۵۱۰
نماینده مردم فریدن در مجلس:

تونل ۷۸۰متری کلوسه احداث می‌شود / تامین اعتبار راه آهن ازنا - اصفهان

‌می‌متالز - نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از احداث تونل ۷۸۰ متری در گردنه کلوسه خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۰ جاده چادگان به اصفهان تکمیل خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین محمدصالحی در رابطه با حوزه راه‌های مواصلاتی چادگان اظهار داشت: جاده چادگان یکی از محور‌های مواصلاتی استان اصفهان است که معوق مانده و با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از جاده تکمیل شده است.

وی ادامه داد: بخش فنی پل سازی‌ها در حال انجام است و مناقصه برای تعیین پیمانکار برگزار شده است تا در سال جاری محور چادگان به اصفهان تکمیل و از بار ترافیکی در این جاده کاسته شود.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی همچنین به تأمین اعتبار بهره برداری از محور اراک - شهرکرد اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این پروژه از فریدن عبور می‌کند و برای بهره‌برداری از آن ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه قول همکاری داده است.

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی پروژه راه آهن

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن ازنا به اصفهان خبر داد و افزود: این طرح بیش از ۲۰ سال که مطرح شده و به بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبار اندک نیز با رایزنی‌های فراوان اختصاص داده شده است.

محمد صالحی افزود: در حال رایزنی با وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و فولاد مبارکه هستیم و جلساتی نیز برگزار کردیم تا این پروژه عملیاتی و اجرایی می‌شود.

احداث تونل ۷۸۰ متری گردنه کلوسه

وی با اشاره به مشکلات گردنه کلوسه در شهرستان فریدون‌شهر گفت: هر ساله با بارش برف گردنه روستای کلوسه مسدود و راه‌های ارتباطی و برق چند روستا در این منطقه قطع می‌شود؛ سال ۹۹ در این مسیر عملیات نصب دکل برق انجام شد و در توافقنامه‌ای که بین وزارت راه و استانداری اصفهان صورت گرفت مقرر شد با احداث ۷۸۰ متر تونل مشکل گردنه کلوسه حل شود.

محمد صالحی افزود: کار مطالعاتی گردنه کلوسه در حال انجام است که قول مساعد دادند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان برسد تا عملیات اجرایی احداث تونل شروع و مشکل دسترسی به جاده مناسب برطرف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده