تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۱۲۶۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ۱۰۱ واحد تولیدی صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردانده خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: امسال با تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی در این استان پیش بینی شده که برای ۱۸۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان صادر شود.

او ادامه داد: با افزایش حجم و صادرات تنوع محصولات صادراتی استان به کشور‌های مختلف به ویژه ۱۵ کشور همسایه، هند و چین شاهد افزایش صادرات غیر نفتی طی سال جاری خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در خصوص معادن و استفاده از مزیت‌های معدنی استان نیز امسال ۴۰ معدن جدید افتتاح و هفت معدن راکد نیز به بهره برداری مجدد خواهد رسید.

بابایی بیان کرد: امسال در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های بازرگانی و واحد‌های صنفی نیز با افزایش روبرو خواهیم شد که برای صدور بیش از ۱۷ هزار پروانه صنفی برای بیش از ۳۴ هزار نفر اشتغال پیش بینی شده است.

او گفت: همچنین برای نظارت بهتر بر عملکرد واحد‌های صنفی در استان بیش از یک هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب سازماندهی خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده