تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۱۲۶۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت‌ها با افت قیمت فولاد در بازار چین (به همراه نمودار)

‌می‌متالز - طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمد‌های ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته با کاهش قیمت ۷۰ دلاری (۸.۲ درصدی) به ۷۸۰ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن ۸.۲ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۷۸۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۴۰ تا ۶۹۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۲۹ اردیبهشت، کاهش ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با تلاش‌های دولت چین برای مهار قیمت فولاد و رایزنی نهاد‌های دولتی این کشور با فولادسازان چینی، قیمت‌ها محصولات فولادی در بازار چین افت کرده و این امر بر قیمت فولاد صادراتی ایران نیز تأثیر گذاشته است.

اکثر مشتریانی آسیایی به خاطر افت قیمت‌ها در بازار چین، علاقه اندکی به واردات شمش فولادی نشان می‌دهند. در واقع، اکثر فعالان بازار فولاد میانی رویکرد صبر و انتظار را پیشه کرده‌اند و این امر باعث کاهش تقاضا برای فولاد صادراتی ایران در هفته گذشته و کاهش قیمت شمش و اسلب شد.

متال بولتن گزارش داده است که فولاد خوزستان (نماد بورسی فخوز) در هفته گذشته یک محموله ۳۰ هزار تنی بیلت با قیمت ۶۹۰ دلار به ازای هر تن به مشتریانی در کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس فروخته است. همچنین فخوز یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب با قیمت ۷۸۰ دلار به ازای هر تن به فروش رساند که مقصد آن بازار چین است.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده