تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۶۵۴
کد خبر: ۲۱۲۶۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیشترین رشد روزانه شاخص بورس در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۰هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در بیش از ۵۲۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع ملی مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادل و مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص‌های قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۸۰۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۴۶۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۵۹۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۳۲۵۱۷ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۶۸۸۱ و ۴۴۳۸۷ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۲۶ میلیارد تومان در ۲۸۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۷۳۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، شیرپاستوریزه پگاه گلستان و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده