تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۲۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

انتقاد فولاد خوزستان به حذف از لیست صادرکننده نمونه سال

می متالز - سهم فولاد خوزستان از ارزآوری 5 میلیارد دلاری فولاد قابل توجه و چشمگیر است اما امسال صادرات محدود شده و تا چند ماه آینده ارز ورودی از این بخش وجود نخواهد داشت.
انتقاد فولاد خوزستان به حذف از لیست صادرکننده نمونه سال

به گزارش می متالز، مهندس کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان با انتقاد از بخشنامه های اخیر وزارت صمت گفت: بخشنامه هایی که از سوی وزارت صمت از ابتدای سال وضع شده در راستای محدود کردن فولادی ها به ویژه فولاد خوزستان بوده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: چرا در جایی که بخش تامین ارز مطرح است، دولت به سراغ فولادی ها می رود اما در فرآیند ارزیابی و معرفی صادرکننده نمونه افتخار نیستند؟

وی قرار نداشتن شمش در لیست محصولات صادراتی و در نظر نگرفتن صادرکنندگان فولاد را بهانه ای از سوی مسئولان عنوان کرد و گفت: این تصمیم مغایر با قوانین کشور است. در سال گذشته از ۲۱ میلیون تن تولید فولاد ۸ میلیون تن صادر شد و در افق ۱۴۰۴ نیز صادرات سهم چشمگیر و حدود ۱۹ میلیون تن است اگر صادرات نباشد ظرفیت سازی در حوزه فولاد معنی ندارد.

کشانی با بیان اینکه فولاد خوزستان در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز آوری داشته گفت: سهم فولاد خوزستان از ارزآوری ۵ میلیارد دلاری فولاد قابل توجه و چشمگیر است. اما امسال صادرات محدود شده و تا چند ماه آینده ارز ورودی از این بخش وجود نخواهد داشت.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده