تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۱۳۲۰۰
نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

اولین محموله کارگو در فرودگاه آبادان نشست

‌می‌متالز - موسوی، نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: کارگو با تلاش مدیریت فرودگاه بین‌المللی آبادان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، گمرک آبادان و شرکت گردشگری ماینا انجام شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمصطفی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: حمل و نقل هوایی سهم زیادی در فعالیت تجاری کشور‌ها دارد، به شکلی که اکثر افراد، آن را به عنوان یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی در نظر می‌گیرند.

وی توسعه حمل و نقل هوایی را سبب گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش سطح اشتغال در جامعه و نیز توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: حمل و نقل بار به روش کارگو که غالبا برای بازرگانان و محوله‌های تجاری کاربرد دارد، مزایای فراوانی را در دل خویش قرار داده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر سرعت چندبرابری حمل بار، امنیت کالا و آسانی حمل و نقل نسبت به روش‌های زمینی و دریایی را از مزایای ترانزیت کالا به روش کارگو قلمداد کرد و گفت: در دنیا تاکید می‌شود که کالا‌های باارزش و قیمتی، محموله‌های فوری و ضروری و کالا‌هایی آسیب پذیر در ترانزیت به روش حمل و نقل هوایی جا به جا شود.

موسوی توضیح داد: از سال گذشته موضوع راه‌اندازی خطوط هوایی کارگو در فرودگاه بین‌المللی آبادان در دستور کار اتاق خرمشهر قرار گرفته بود که امسال با همکاری شرکت ماینا موفق شدیم اولین محموله تجاری به این روش را وارد منطقه آزاد اروند کنیم.

وی با تاکید بر بهره بردن از لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات در توسعه تجاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: امیدواریم بازرگانان و فعالان اقتصادی با بهره بردن از روش‌های نوین تجاری و حمل و نقل در منطقه، چون بابری کارگو، رشد روز افزونی در شاخص‌های اقتصادی منطقه را ایجاد کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به متولیان انجام اولین کارگو فرودگاه بین‌المللی آبادان بیان کرد: کارگو با تلاش مدیریت فرودگاه بین‌المللی آبادان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، گمرک آبادان و شرکت گردشگری ماینا انجام شد.

منبع: بازار

عناوین برگزیده