تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۱۳۲۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی افت قیمت فولاد چین در ماه جاری

‌می‌متالز - بازار فولاد چین به یک نقطه تورمی رسیده و ابهامات زیادی در مورد روند بازار در آینده نزدیک وجود دارد. نوسانات شدید بازار‌های فیوچرز و بازار فیزیکی موجب چنین شرایطی شده است. با این سناریو، در آخرین برآورد‌های موسسه پلاتس از روند بازار فولاد چین، قیمت فولاد و میزان تقاضا هر دو امتیاز خنثی و میانگین ۳ از ۵ را گرفتند.

به گزارش می‌متالز، روی هم رفته این برآورد، فشار بر قیمت فولاد در ژوئن را نشان می‌دهد، زیرا انتظار می‌رود تولید بیشتر افزایش یابد و در نتیجه افزایش موجودی بازار به دلیل افت تقاضا با شروع فصل بارندگی در چین، بازار بیشتر تحت فشار خواهد بود.

پلتس پیش بینی می‌کند تولید روزانه فولاد خام چین ۳.۲۹ میلیون تن در ماه ژوئن باشد که به طور بالقوه منجر به تولید ماهانه ۱۰۰ میلیون تن برای اولین بار خواهد شد. چین در آوریل ۹۷.۸ میلیون تن فولاد تولید داشت و تولید ابتدای سال تاکنون ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین پیش بینی تولید فولاد خام در سال ۲۰۲۱ با ۸.۶ ٪ افزایش نسبت به سال گذشته به ۱.۱۵۷ میلیارد تن رسیده در حالی که پیش بینی قبلی رشد ۲ ٪ در سال را ثبت کرده بود.

بازار فولاد در ماه ژوئن یک ماه نوسان بالا را پشت سر گذاشته است. قیمت سنگ آهن از ۱۸۶ دلار در هر تن تا ۲۳۳ دلار هر تن سی اف آر در ماه می‌نوسان داشته است. قیمت فولاد و سنگ آهن در نیمه اول ماه می‌افزایش یافت، اما در هفته آخر ماه در پاسخ به تلاش‌های دولت چین برای جلوگیری از افزایش قیمت کومودیتی‌ها کاهش یافت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده