تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۲۱۳۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چهارشنبه جاری با ۱۵ درصد:

زمان چهارمین عرضه اولیه سال قطعی شد/ نقدینگی مورد نیاز + معرفی "ولکار"

‌می‌متالز - زمان قطعی واگذاری ۱۵ درصد از سهام لیزینگ کارآفرین برای چهارشنبه جاری تعیین شد تا چهارمین شرکت جدید در سال جاری وارد بازار شود.

به گزارش می‌متالز، طبق اعلام بورس تهران چهارشنبه هفته جاری، بازار سهام میزبان لیزینگ کارآفرین با عرضه اولیه ۲۲۵ میلیون سهم است تا به عنوان چهارمین شرکت جدید وارد شود.

به این ترتیب، ۱۰ درصد از سهام "ولکار" شامل ۱۵۰ میلیون سهم با محدوده قیمت ۲۰۹ تا ۲۲۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می‌شود که به نقدینگی ۳۳ هزار تومانی نیاز است.

صندوق آرمان کارآفرین و صندوق مشترک کارگزاری کارآفرین هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند. همچنین ۷۵ میلیون سهم دیگر معادل ۵ درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

لیزینگ کارآفرین از سال ۸۳ تاسیس و در بخش‌های محصولات پزشکی و بیمارستانی، خودرو سواری، حمل و نقل، تجهیزان عمرانی معدنی و ... فعالیت داشته است. بانک کارآفرین ۹۹.۹ درصد سهام این شرکت با سرمایه اسمی ۱۵۰ میلیارد تومانی را در اختیار دارد؛ بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام سه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان و صنعت غذایی کورش در ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد عرضه اولیه شده و لیزینگ کارآفرین چهارمین سهم جدید سال بشمار می‌رود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده