تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۶۳۱
کد خبر: ۲۱۳۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی:

تشکیل پرونده نود و سه میلیارد ریالی قاچاق کالا در استان مرکزی

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری پرونده تخلفی به میزان ۹۳ میلیارد ریال جهت سه متخلف در حوزه قاچاق تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، محمد جواد قربانیان با اعلام این خبر گفت: در راستای بازرسی و نظارت بر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در اردیبهشت ماه سال جاری از ۶۸۳ انبار و مراکز نگهداری بازرسی و ۳ پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی درادامه افزود: براساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سه واحد انبار و مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده بودند و از این سه انبار مقادیر قابل توجهی سیگار و لاستیک کشف و ضبط شد و براساس ماده فوق الذکر پرونده‌ای به میزان نود و سه میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

قربانیان همچنین در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت: طی اردیبهشت ماه سال‌جاری ۵۷۱ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان‌های تابعه اخذ گردیده است که همگی قابل پیگیری بود‌ه‌اند.

وی در خاتمه افزود: از این تعداد شکایات، ۵۱۸ فقره (۹۱%) مربوط به کالا و ۵۳ فقره (۹%) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله مربوط به نان، روغن خوراکی، میوه و سبزی، شیرینی و خواربار می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده