تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۱۳۴۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رضایت کارگران سیمان کارون از شرایط تولید/ مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود

‌می‌متالز - منابع کارگری در کارخانه سیمان کارون از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده سیمان خاکستری با حدود ۳۳۰ کارگر خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، کارگران کارخانه سیمان کارون که به سیمان «مسجد سلیمان» نیز شهرت دارد، سه‌شنبه (۱۸ خردادماه) در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در کارخانه سیمان کارون که در ۴۲ کیلیومتری مسجد سلیمان در منطقه «گلگیر» واقع است حدود ۳۳۰ کارگر مشغول کارند که از وضعیت فعلی اشتغال خود به نسبت گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم، اما از تقریبا سه سال قبل با تغییر مدیریت کارخانه کارخانه وضعیت تولید رو به بهبودی است تا جایی که پنج تا ۶ ماه معوقات مزدی کارگران قراردادی و حدود ۱۷ ماه معوقات کارگران روزمزدی و قرارداد موقت پرداخت شده و هم‌اکنون مطالباتمان به‌روز شده است.

یکی از کارگران در تشریح وضعیت این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر سیمان کارون با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفت: سال‌ها اوضاع خوبی نداشتیم به‌طوری‌که کارگران هر روز معترض بودند. در عین حال شرایط بد اقتصادی کشور که در نتیجه تحریم‌های کشور‌های غربی ایجاد شده بود را داشتیم که مانع از پیشرفت کار در این کارخانه می‌شد. اما به مرور با بهبود وضعیت کارخانه هم اکنون سیمان کارون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های سیمان خاکستری در استان خوزستان شرایط خوبی دارد و کارگران در چند شیفت کاری کارند.

به گفته این کارگر، طی سال‌های گذشته کارگران مجموعه سیمان کارون با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی خود را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روز‌ها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

طبق اظهارات این کارگر سیمان کارون، جدا از مطالبات مزدی، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که کارفرما این مشکل را نیز برطرف کرده است. همچنین برخی مزایای انگیزشی و عرفی کارگران در موعد و زمان مقرر خود پرداخت می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه برای ما کارگران سیمان کارون حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالباتمان است، در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر کارفرما جدا از بحث تامین امنیت شغلی کارگران که با بهبود وضعیت تولید حاصل شده، با بازنشسته کردن حدود ۱۰۰ کارگر قدیمی، نیروی کار جدید نیز استخدام کرده است.

به گقته وی؛ حدود ۱۰ روز است کارفرما برای افزایش میزان تولیدات کارخانه اقدام به اورهال (تعمیرات اساسی) کارخانه کرده است و به نظر می‌رسد این روند تا ۲۰ روز آینده ادامه داشته باشد. کارفرما برای تسریح روند تعمیرات کارخانه حتی تعداد ۵۰ کارگر قرارداد موقت استخدام کرده است.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود سه سال است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسوولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده