تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۱۳۴۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان:

آینده روشنی پیش روی روابط عمومی‌ها است

‌می‌متالز - علیرضا عرب در خصوص جایگاه روابط عمومی و اهمیت آن در سازمان گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها، ۲۷ اردیبهشت هر سال به عنوان روز روابط عمومی نام‌گذاری شده و از این تاریخ به مدت یک هفته نیز به نام روابط عمومی و ارتباطات است تا در خصوص جایگاه و نقش آن در سازمان بیش از پیش برای بخش‌های مختلف جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، به گفته وی، در کشور‌های توسعه یافته و سازمان‌های آن‌ها یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها و دارایی‌ها میزان دانش و تخصص همراه با تعهد افراد فعال در حوزه روابط عمومی است. خوشبختانه در چند سال اخیر که در روابط عمومی روند رو به رشد و جهت‌داری ایجاد شده، نویدبخش حضور موثر واحد روابط عمومی در لایه‌لایه قشر هر سازمانی است.

عرب افزود: صداقت، اطلاع‌رسانی و تلاش مضاعفی که روابط عمومی‌ها دارند، می‌تواند در ایجاد یک رابطه برد-برد با در نظر گرفتن اهداف سازمانی در تعامل با ذی‌نفعان داخلی و بیرونی همراه شود. در واقع روابط عمومی باید بتواند در لحظه تصمیم‌گیری کرده و واکنش و عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفته‌اند که قویترین، سریعترین است و ما امیدواریم با توجه به هدف‌گذاری که در فولاد سنگان انجام شده با حمایت مدیرعامل فولاد سنگان از این واحد، بتوانیم به عنوان یک روابط عمومی هوشمند و قوی در کنار دوستان و مجموعه روابط عمومی گروه فولاد مبارکه اقدامات موثری انجام دهیم.

پشتیبانی از تولید با اطلاع رسانی از عملکرد سازمان

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان افزود: همچنین شعار مدیریت روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز که روابط عمومی پشتیبان تولید است، نشان می‌دهد که در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ است.

عرب افزود: فولاد سنگان اولین حلقه از زنجیره تامین مواد اولیه است؛ همچنین شعار معروف شرکت فولاد مبارکه از سنگ تا رنگ است که اولین مرحله آن یعنی استخراج سنگ و تولید کنسانتره و گندله در فولاد سنگان به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های مجموعه فولاد مبارکه در شرق کشور و منطقه خراسان رضوی به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که فولاد سنگان انجام داده، می‌تواند تولید مستمر و پایداری داشته باشد. ما هم در تلاشیم تا با اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و کارکرد‌های خطوط تولید و رکورد‌های تولید، پشتیبان تولید باشیم و نقش موثری در تولید و پشتیبانی از تمامی عرصه کار را نشان دهیم.

ایجاد برندینگ برای فولاد سنگان

عرب همچنین در خصوص اقدامات انجام شده توسط روابط عمومی فولاد سنگان نیز گفت: اقدامات بسیاری در واحد روابط عمومی فولاد سنگان انجام شده است که یکی از آن‌ها برندینگ سازمان بوده و تلاش کردیم در یک سال اخیر تصویری که از فولادسنگان در منطقه، استان و کشور بوده را از قبل بهبود بخشیده و به نمایش بگذاریم. هماهنگی با مسئولان استان، هماهنگی با خانواده شهدای منطقه و خانواده ایثارگران و کارکنان، جلسه با مسئولان شهرستان و حضور موثر در نمایشگاه‌های استانی و کشوری، برگزاری یادواره ۱۱۰ شهید شهرستان خواف برای اولین بار، تدوین دستورالعمل‌های تشریفات و برنامه‌های استراتژیک روابط عمومی، دریافت نشان عالی مدیریت سال، مصاحبه با کارکنان مسئولان استانی، جلسه با مسئولان شهرستان خواف، دیدار‌های مرتب و دوره‌ای با اصحاب رسانه، دیدار عمومی و خصوصی همکاران و روابط عمومی با مدیرعامل از جمله اقدامات روابط عمومی فولاد سنگان بوده است. همچنین به مناسب هفته روابط عمومی برنامه‌ای با عنوان اهدای کتاب اهدای دانایی و بن خرید کتاب را برای مجموعه در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار نظرسنجی از جامعه در قالب مسئولین و منطقه نیز با بعد مسئولیت اجتماعی، اشتغال، توسعه کیفی آموزش و برندینگ… انجام شده است. در واقع نظام جامع مسئولیت اجتماعی فولاد سنگان در دست تهیه است تا حرکتی هدفمند و بر اساس نیاز منطقه داشته باشیم.

به گفته عرب، در حال حاضر روابط عمومی از حالت سنتی خود خارج شده و به نوعی به رهبری سازمان می‌پردازد؛ به این شکل که افکار و استراتژی‌های سازمان را هدایت می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت با تحلیل‌ها و تعیین شاخص برای سازمان آینده روابط عمومی در ایران روشن است.

وی افزود: اگر قرار است در حوزه روابط عمومی پیشرفت کنیم، باید بحث هوشمندسازی را در نظر بگیریم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده