تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۴
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۳۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در قالب طرح محرومیت زدایی به لرستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح محرومیت زدایی به بخش تولید این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد منصوری درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: ۱۵۶ معدن فعال در استان وجود دارد و ۱۰۵ واحد معدنی غیر فعال هستند. کل اشتغال در مجموعه واحد‌های معدنی هزار و ۹۲۸ نفر بوده و در سال جاری توسعه معادن در اولویت برنامه هایمان قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در مجموعه ایمدرو وجود دارد بحث تامین مالی برای فعالیت و تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه معدن به توافق رسیدیم و ایمیدرو اعلام آمادگی کده در حوزه تامین منایع مالی را برای ماشین آلات معدنی استان ورود پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کل منابع مربوط به لاستیک سازی خرم آباد از بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده، اما با توجه به قرار گفتن بانک صنعت و معدن در لیست تحریم صورت گرفته عملا بانک از تامین منابع مورد نیاز باز مانده است.

منصوری گفت: امیدوار هستیم با توجه به طرحی که داشتیم بانک عامل را تغییر داده و متناسب به نیاز ارزی این طرح به بانک ثالث معرفی شود.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح محرومیت زدایی صنعتی توسط وزارت صمت ۷۰۰ میلیارد تومان برای واحد‌هایی که نیازمند سرمایه در گردش هستند به استان اختصاص یافته است، افزود: طرح محرومیت زدایی لرستان با محوریت تسهیلات سرمایه در گردش وزارت صمت عملیاتی می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده