تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۸۸۱
کد خبر: ۲۱۴۰۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
«می‌متالز» گزارش می‌دهد:

افزایش تولید در فولاد سیرجان با وجود کرونا و تحریم/ تقسیم ۱۸۵ ریال سود به ازای هر سهم جهان فولاد سیرجان

‌می‌متالز - مجمع عادی عمومی جهان فولاد سیرجان با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز- مهندس زیدآبادی نژاد در این مجمع بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی یکی از اقدامات مثبت جهان فولاد سیرجان است به واسطه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه مسوولیت اجتماعی نیز کار بسیاری خوبی از سوی جهان فولاد سیرجان انجام گرفته است.

افزایش تولید در جهان فولاد سیرجان

علی عباسلو مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در این مجمع نیز بیان کرد: این شرکت ۵۱ درصد سهام مجموعه گل گهر و ۴۹ درصد مجموعه شرکت ملی مس ایران و صندوق بازنشستگی و شرکت‌های وابسته را در ترکیب سهامداران دارد. با افزایش سرمایه صورت گرفته به سرمایه ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های سال ۹۹، بیان کرد: افزایش سود سالانه ۷۰ درصدی به دلیل قرار گرفتن کارخانه فولاد در چرخه تولید به ثبت رسید. افزایش در دارایی‌های ثابت و سرمایه گذاری‌ها نیز در عملکرد سال گذشته مشهود است. افزایش ۳۷۰ درصدی در سرمایه شرکت و موفقیت در راه اندازی کارخانه سیژن از دیگر اتفاقات مثبت سال گذشته است. درواقع علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید در اوج کرونا، این کارخانه راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان بیان کرد: تولید آهن اسفنجی شماره ۲ شروع و تا به امروز پیش رفت ۳۵ درصدی داشته است. در پروژه کلاف نیز با خارجی‌ها قرار منعقد شده و طراحی و انتخاب پیمانکار داخلی انجام و با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه است. پروژه کلاف تکمیل محصولات نورد بردسیر است تا در بخش فروش قدرت بیشتری داشته باشیم.

به گفته عباسلو، عملیات اجرایی فولاد آلیاژی نیز آغاز شده و مسائل مربوط به تملک زمین در حال انجام است و با اسپانیا قرار داد بسته ایم. در پروزه ذوب ریخته گری شماره ۲ پیشرفتی ۱۰ درصدی داشته ایم.

وی همچنین بیان کرد: در پروژه آهن اسفنجی که عملیات اجرایی و طراحی فلش انجام شده و با پیشرفت ۲۵ درصدی همراه هستیم. خوشبختانه در سال گذشته با وجود آنکه مستقیم در تحریم قرار داشتیم و با وجود کرونا که مشکلات زیادی را در حضور نیروی انسانی ایجاد می‌کرد، اما رکورد تولید با ۹۸۰ هزار تن به ثبت رسید که ۸۵ هزار تن بیش از ظرفیت اسمی بود. در کارخانه شمش نیز حدود ۵۰ هزار تن بیش از پیش بین بودجه تولید انجام گرفت.

عباسلو در ادامه با اشاره به دیگر اتفاقات رخ داده در سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه موفق به دریافت پذیرش در بورس شدیم تا عرضه سهام را داشته باشیم و انشاالله ظرف مدت ۱ الی ۲ هفته دیگر عرضه سهام را خواهیم داشت. این موضوع یکی از اهداف اجرایی کشور است.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان تصریح کرد: به طور کلی به دنبال افزایش فروش و صادرات هستیم و بدنبال ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ذوب ظرف مدت ۳ سال به ظرفیت تولید می‌رسند، تلاش ما برای سال جاری دستیابی به ظرفیت اسمی است تا از این طریق سودآوری شرکت را افزایش دهیم. در بخش کارخانه سیم بکسل نیز با ۲۵ درصد سهام بدنبال نصب تجهیزات هستیم.

به گفته عباسلو، خوشبختانه نسبت به سال ۹۸، ۹۷ و ۹۶ شاهد افزایش در آهن اسفنجی و میلگرد بوده ایم به طوری که در حوزه میلگرد ۱۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است. در حوزه شمش نیز ۱۴۲ درصد و در آهن اسفنجی نیز افزایش ۱۵ درصدی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در حوزه میلگرد ضایعات ما بیشتر از ۳ درصد نبوده است و این نشان از شاخص عملکرد خوب کارخانه نورد است. احداث اکسیژن شماره ۲ نیز جزو طرح‌های اولویت دار است تا نیاز کارخانه ذوب ۲ نیز تامین شود.

عباسلو افزود: میزان تولید آهن اسفنجی در ماه ۹۳ هزار تن است که رکورد بسیار خوبی است و در شمش سال گذشته شاهد ۷۷ هزار و ۸۰۰ تن بود که امسال به ۹۳ هزار تن در ماه هم رسیده است. در میلگرد نیز رکورد ۳۹ هزار تن در ماه را داشته ایم. در این حوزه تولید بر اساس بازار انجام می شود.

جهان فولاد سیرجان در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان فروش داشت و حدود ۱۲۰ هزار تن محصول پایان دوره که باقیمت اسفند ماه حدود ۵۰۰ میلیون تومان به سود شرکت اضافه می‌شود.

عباسلو در ادامه این مجمع بیان کرد: مصرف آب کارخانه ذوب از واحد احیا کمتر است و نشان دهنده تکنولوژی جدیدی است که در کارخانه ذوب و ریخته گری استفاده کرده ایم.

در پایان این مجمع ۱۸۵ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم و به تصویب رسید.

گزارش تصویری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت جهان فولاد سیرجان برگزار شد

عناوین برگزیده