تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۴۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحیمی:

دپو مواد اولیه تولید در بنادر به گرانی کالا‌های اساسی دامن می‌زند

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دپو مواد اولیه موردنیاز تولید در بنادر به گرانی کالا‌های اساسی دامن زده، گفت: دلیل افزایش قیمت کالا‌ها در شرایط کنونی نرخ ارز نیست بلکه علت اصلی سوءمدیریت و بی توجهی به معیشت مردم است.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی با انتقاد از گرانی کالا‌های اساسی مانند روغن و شکر، گفت: با وجود اینکه نمایندگان مجلس از رانت‌های موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد دارند و دنبال حذف آن از بودجه ۱۴۰۰ بودند، اما دولت ادعا کرد در صورت حذف ارز دولتی از بودجه، قیمت کالا‌های اساسی افزایش چشم‌گیری می‌یابد، این موضوع موجب شد، مجلس با هدف حمایت از معیشت مردم با تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای تامین کالا‌های اساسی موافقت کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود موافقت مجلس با تخصیص ۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ به منظور تامین کالا‌های اساسی، در سال جاری شاهد گرانی کالا‌هایی مانند روغن، شکر، مرغ، سیمان، برنج و.. هستیم.

وی ناکارآمدی، سوءمدیریت و عدم نظارت را از دلایل افزایش قیمت مستمر کالا‌های اساسی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست تولیدکننده نهایی نمی‌رسد و بخش زیادی از مواد اولیه موردنیاز تولید در بنادر و گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز دپو شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دپو مواد اولیه مورنیاز تولید در بنادر به گرانی کالا‌های اساسی دامن زده است، ادامه داد: دلیل افزایش قیمت کالا‌ها در شرایط کنونی نرخ ارز نیست بلکه علت اصلی سوءمدیریت و بی توجهی به معیشت مردم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه زمانی که حدود ۶ میلیون تُن کالای اساسی در گمرک دپو شده نمی‌توان انتظار ارزانی داشت، تصریح کرد: در صورت ترخیص این میزان از کالا‌های اساسی، نه تنها قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد بلکه بازار نیز تا حدودی ساماندهی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده