تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۴۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش بازار سکه به افت نرخ دلار

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بهای انواع سکه در بازار امروز به دلیل کاهش نرخ ارز و بهای جهانی طلا، روند نزولی داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افت ۲۰ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی و رسیدن به رقم ۱۸۵۷ دلار اظهار داشت: در معاملات امروز علاوه بر کاهش نرخ جهانی طلا، شاهد افت قیمت دلار از کانال بیست و چهار هزار تومان به کانال پایین‌تر بودیم که در مجموع باعث افت نسبی قیمت انواع سکه در بازار شده است. از طرف دیگر، سطح معاملات نیز امروز کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد مردم به نوعی در انتظار نتیجه انتخابات پایان هفته هستند و در نتیجه، دادوستد‌ها با کاهش همراه شده است.

حال بر این اساس جدیدترین نرخ‌های بازار طلا و سکه در معاملات امروز (دوشنبه بیست و چهارم خردادماه ۱۴۰۰) به شرح زیر است: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به افت ۱۰۰ هزار تومانی، به نرخ ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر قطعه نیم سکه نیز امروز به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز به نرخ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز دو میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز به رقم ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۷۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، ۱۸۰ هزار تومان است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده