تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۱۴۳۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اوایل تیرماه سال جاری برگزار می‌شود:

نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رویداد‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در اوایل تیرماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می متالز، ایرج معصومی با اشاره به اهمیت بازار اقلیم کردستان عراق برای محصولات ایران اظهار داشت: به استناد مجوز صادره در سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی جنوب استان آذربایجان‌غربی، از اول تا پنجم تیرماه سالجاری در شهر سلیمانیه- اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در فضای ۶۰۰۰ متربع و در متراژ مفید ۲۶۰۰ مترمربع با مشارکت تعداد ۸۴ شرکت از شرکت‌های بزرگ کشورمان جانمایی و برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رویداد‌های تجاری ادامه داد: در این رویداد نمایشگاهی مشارکت‌کنندگان از حوزه‌های مختلف شامل صنعت ساختمان، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی، خودرو و قطعات، تجهیزات پزشکی، مبلمان و دکوراسیون منزل، آرایشی و یهداشتی، فرش و منسوجات خانگی چاپ و بسته‌بندی، کیف و کفش و پوشاک، صنعت برق و نفت و گاز حضور دارند، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را معرفی میکنند.
معصومی گفت: این نمایشگاه قراربود از ۴ الی ۸ خردادماه برگزار شود، اما به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا و برخی مسائل مربوط به ترانزیت کالا‌های نمایشگاهی به اول تیرماه سال جاری موکول شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت فعال غرفه‌داران نمایشگاهی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه در روز نخست با حضور مقامات ملی و محلی دو کشور برگزار خواهد شد، بیان داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی نمایشگاه، در طول برگزاری در مقاطع زمانی مختلف، پوشش رسانه‌ای صورت می‌گیرد.
گفتنی است، دیدار مقامات کشور عراق با مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه و برگزاری جلسات B۲B و ارائه مشاوره انعقاد قرارداد‌های نمایشگاهی از جمله برنامه‌های جانبی رویداد مذکور خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده