تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۱۴۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی

بخشی از درآمد معادن به آبادانی روستا‌ها اختصاص یابد

‌می‌متالز - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن باید حق مردم را بدهند و بخشی از درآمد آن‌ها به آبادانی روستا‌ها اختصاص یابد.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکالی مرادی روز سه شنبه در بازدید از روستای خرکان سفلی در کوهین، افزود: مردم این روستا مشکل بزرگی به نام معدن دارند که زمین‌های کشاورزی آن‌ها را از بین برده و جاده را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه معادن باید حق مردم را بدهند، اضافه کرد: در این رابطه با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نشست‌هایی برگزار کرده ایم که بخشی از درآمد معادن به آبادانی روستا‌ها اختصاص یابد.

سیاهکالی گفت: معادن ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه استان و اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارند، اما نباید بهره برداری از آن‌ها موجب تضییع حقوق روستاییان و تخریب جاده‌ها و مسیر‌های روستایی شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که معادن برای روستائیان ایجاد کرده اند، افزود: ما در این زمینه مشکل فقدان یک قانون جامع را داریم که در مجلس و در کمیسیون صنایع دنبال می‌شود.

سیاهکالی گفت: ما از مسوولان دستگاه‌های مرتبط پیگیر هستیم تا حقوق مردم پایمال نشود و بخشی از درآمد‌های معادن صرف مشکلات مردم روستا شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در مسجد روستای حسین آباد کوهین، در خصوص حق آبه روستا از سد مرتضی آباد، اظهار داشت: موضوع حق آبه باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر این مطالبه به حق باشد پیگیری می‌شود تا همانطور که خواسته مردم حسین آباد است، این حق آبه در مسیر رودخانه هدایت شود و تأثیرش را در حجم آب قنات‌ها بگذارد.

سیاهکلی بعد از گزارش مشکلات در تماس تلفنی با مخابرات قزوین مشکل اینترنت و انتقال فیبر نوری به این روستا را پیگیری کرد و مخابرات قزوین قول حل این مساله را به نماینده قزوین در مجلس داد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به سایر روستا‌های کوهین سر زد و حل مشکلات اهالی را با تماس تلفنی از مسوولان دستگاه‌های مرتبط پیگیری کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده