تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۱۴۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش‌گشایش؛

شاخص‌ساز‌های بورس در مرز «شکستن مقاومت»

‌می‌متالز - نیمه دوم امروز معاملات زیر تابلوی بورس، احتمالا با افزایش عرضه نماد‌های شاخص‌ساز روبه‌رو خواد شد بنابراین سهامداران خرد به‌جای نشستن در صف‌های فروش و نشان دادن رفتار هیجانی، به حیله گرگ‌های بازار تن ندهند و تنها از دور شاهد خرید و فروش کد‌های حقوقی برخی سهم‌ها باشند.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس تهران در روز معاملاتی گذشته با افت ۳۷۲۹ واحدی کار خود را به پایان داد؛ شاخص هم وزن نیز ۱۲۲۴ واحد کاهش یافت و با وجود افت شاخص کل در معاملات نماد‌های خودرویی به‌خصوص نماد‌های بزرگ آنها، خریداران خوبی داشتند.
به نظر می‌رسد پس از افت ۶۰ و ۷۰ درصدی این گروه، قیمت آن‌ها برای معامله گران جذاب شده ضمن آنکه در معاملات روز گذشته پالایشی‌ها هم وضعیت بهتری داشتند و فشار فروش در آن‌ها دیده نمی‌شد. فارس، کگل، تاپیکو بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

دلار پس از بعد از ششمین نشست وین که عراقچی بیان کرد با وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم و و بنظر نمی‌رسد این هفته نیز به جمع‌بندی برسیم، وارد مدار صعودی شد تا باردیگر مرز ۲۴ هزار تومان را رد کند البته سکه و طلا متقابلا افزایش قیمت داشتند و سکه نیز نم‌نمک به ۱۱ میلیون تومان نزدیک می‌شود و فعلا در سطح ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان در حال معامله است.

بازار ارز‌های دیجیتال همچنان وضعیت مناسبی ندارند، قیمت‌ها در محدوده منفی در حال معامله‌اند، بیت کوین با ۱.۵۸درصد افزایش همچنان در محدوده ۳۶ هزار دلار قرار دارد.

عرضه اولیه‌ای دیگر

١۵ درصد سهام شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری چهارشنبه ٢۶ خرداد ١۴٠٠ عرضه اولیه خواهد شد؛ بدین صورت دامنه قیمت "ومدیر" بین ٢٨٠٠ ریال الی ٢٩٩٠ ریال خواهد بوده و حداکثر سهام قابل خریداری برای هر کد حقیقی و حقوقی ١٠٠٠ سهم است.

گفتنی است ٩٠٠میلیون سهم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روز شنبه ٢٩ خرداد اختصاص می‌یابد، اوراق اختیار فروش تبعی نیز با قیمت اعمال ٣۶۴٧ ریال با تاریخ سررسید ٢۵ خرداد ١۴٠١ منتشر می‌شود.

بازار امروز نوبت کیست

نیمه نخست معاملات امروز بازار سرمایه نشات گرفته از دقایق پایانی معاملات روز گذشته، مثبت ارزیابی شده چراکه بسیاری از سهم‌ها در "نقطه حمایتی" مهمی قرار گرفته‌اند بنابراین سهم‌های مثبت این محدوده، می‌توانند به روند حرکتی خود تداوم بخشیده و سهامداران آن‌ها نیز به آینده سهم امیدوار باشند.

از سوی دیگر، بسیاری از دیگر نماد‌هایی که "سطح مقاومت" خود را بر روی نمودار شکسته‌اند، با روند بازار امروز می‌توانند چاشنی و محرک شکستن مقاومت را پیدا کرده و حتی تست و تایید رشد خود را هم بگیرند؛ البته برخی از نماد‌های شاخص‌ساز نیز به سطح مقاومتی مهم خود رسیده‌اند که شاید عرضه‌های امروز آنها، بازار را دستخوش روند منفی کند.

در پایان نیز می‌توان اینگونه عنوان داشت که بازار در نیمه دوم خود، افزایش عرضه‌ها و منفی‌هایی را در تابلو بورس به نمایش خواهد گذاشت اما؛ به گواه کارشناسان بورس و پیش‌بینی آنها، بورس امروز سبز پوش به پایان خواهد رسید.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده