تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۱۴۳۹۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس اعلام کرد:

مخالفت با افزایش مستمر قیمت خودرو و درخواست اعمال مالیات سنگین

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن مخالفت با افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه ها، خواهان اعمال مالیات سنگین برای جلوگیری از جولان سوداگران شد.

به گزارش می‌متالز، جواد حسینی‌کیا در خصوص درخواست مکرر خودروسازان برای قیمت گذاری محصولات گفت: افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه، ثبات بازار را از بین می‌برد.

وی افزود: اساسی‌ترین مشکل این صنعت، هجوم سیل نقدینگی به بازار خودرو است که موجب جولان سوداگران شده است. به طوری که در دو سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نصیب دلالان این حوزه شده است. باید با اعمال مالیات سنگین از جولان سوداگران در این بازار جلوگیری کرد.

حسینی کیا ادامه داد: واردات هم باید مدیریت شود. زیرا با تحقق این مهم خودروسازان ناچار می‌شوند برای رقابت با خودرو‌های وارداتی کیفیت محصولات را ارتقا دهند. هرچند خودروسازان محصولات جدیدی به بازار عرضه کردند، اما عطش بازار را به دلیل انحصار در این حوزه از بین نمی‌برد.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان با گذشت یک ماه از نامه‌نگاری خودروسازان و قطعه‌سازان برای آزادسازی قیمت خودرو به این نتیجه رسیده‌اند که خواسته آن‌ها در روز‌های پایانی عمر دولت عملی نخواهد شد؛ لذا درخصوص پیگیری مطالبات از دولت آینده سخن می‌گویند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده