تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۱۴۳۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اقدامی بی سابقه:

ابراهیم رییسی به ساختمان بورس تهران رفت و شنونده اعتراضات شد و پاسخ داد

‌می‌متالز - ابراهیم رییسی در اقدامی بی سابقه در بین نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز وارد ساختمان بورس تهران شد و با حضور در تالار معاملات با برخی معامله گران و سهامداران گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم رییسی در اقدامی از پیش اعلام نشده، صبح امروز و وارد ساختمان بورس تهران در سعادت آباد شد و با استقبال علی صحرایی از تالار معاملات دیدار و برخی معامله گران گفتگو کرد و خواهان اجرای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصاد سران قوا و تزریق فوری ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه شد.

وی در پاسخ به گلایه‌های یکی از سهامداران حقیقی مبنی بر اینکه از سرمایه گذاری در بورس بدبخت و بیچاره شده و خانه و زندگی را از دست داده و بعد از خدا امید به حمایت رئیسی دارد، گفت: خدا نکند بدبخت شوید. امید اول، دوم و سوم شما به خدا باشد. به عنوان خدمتگزار هر کاری که برای بهبود وضعیت باشد، انجام می‌دهم. متاسفانه ااشکالاتی در کار بود.

وی ادامه داد: بورس نباید به محل جبران کسری بودجه دولت‌ها تبدیل شود و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد و باید ساز و کار‌هایی ایجاد شود.

رئیسی همچنین شنونده چند گلایه و اعتراض سهامداران حاضر در ساختمان بورس مبنی بر تبلبغات ۵ ماه اول سال گذشته دولت برای دعوت مردم به بورس و سپس بی اعتنایی بعد از انجام تامین مالی و زیات ۷۰ درصدی، مستاجر شدن بعد از زیان ۱.۲ میلیارد تومانی از سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی و... شد.

براساس این گزارش این تصمیم رئیسی و حضور در بورس برای اولین بار در بین نامزد‌های ریاست جمهوری بوده و در دوره‌های قبلی هم سابقه نداشت.

این در حالی است که عصر دیروز هم کانون بازار سرمایه و پول شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، اقدام به برگزاری جلسه ایی با مدیران، فعالین بازارسرمایه و پول در خصوص بررسی وضعیت موجود با حضور پورابراهیمی رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب کرد که به نظر می‌رسد حضور امروز رئیسی در تالار معاملات در ادامه برنامه‌های این کانون باشد.

با این اوصاف و به رغم حضور رئیسی در تالار معاملات، شاخص بورس فعلا" واکنش معناداری به این رویداد نشان نداده و به رشد کمتر از ۵ هزار واحدی در یک ساعت و ۲۰ دقیقه اول بسنده کرده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده