تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۱۴۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در راستای کمک به تحکیم هرچه بیشتر رابطه بین صنعت و دانشگاه/ تقدیر استاندار فارس از مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، صحا را پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در کنار رسالت قانونی خود همواره سعی کرده به عنوان پلی بین دانشگاه و صنعت عمل کند لذا در همین راستا آمادگی هر نوع همکاری و کمک جهت تقویت بیش از پیش رابطه بین صنعت و دانشگاه را داریم.

به گزارش می‌متالز، نقی پور اصل در دیدار با رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان فارس در حوزه صنایع پیشرفته افزود: استان فارس یکی از پتانسیل‌های خوب کشور در حوزه صنایع هایتک و پیشرفته می‌باشد لذا این انتظار از دانشگاه شیراز می‌رود تا همگام با سایر مجموعه‌های حمایتی مثل صحا، برای جذب شرکت‌های دانش بنیان اقدام کند.

مدیرعامل صحا بیان کرد: دانشگاه باید متولی امر شرکت‌های فعال در حوزه هایتک باشد و با فعال کردن مراکز رشد و فناوری، با جذب و تقویت شرکت‌های فعال در این زمینه، به اعتلای این حوزه از صنعت در استان و کشور کمک نماید.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خاطر نشان کرد: به عنوان یک فعال که سالهاست دغدغه اشاعه علوم و توسعه صنعت را داشته ام معتقدم که بخش تحقیقات و فناوری نباید در وزارت علوم تضعیف و از دانشگاه‌ها حذف شود.

تقدیر استاندار فارس از مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

استاندار فارس در دیدار با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، از وی بخاطر احساس مسئولیت در حمایت از صنایع هایتک و دانش بنیان کشور و به ویژه استان فارس تقدیر و تشکر کرد.

استاندار فارس امضای تفاهمنامه چندجانبه دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی استان فارس با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و همچنین افتتاح دفتر صحا در استان فارس را نشانه اهتمام جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و این صندوق در بها دادن به جوانان و نخبگان این استان اعلام و از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تقدیر و تشکر کرد.

رحیمی فارس را یکی از استان‌های مستعد کشور در حوزه صنایع پیشرفته دانست و خواستار حمایت صحا از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه‌های الکترونیک، ایمپلنت هاو تجهیزات پزشکی و همچنین صنایع دفاعی شد.

نقی پور اصل نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سال گذشته گفت: در سال جهش تولید علیرغم مشکلات فراوان ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب و همچنین همه گیری بیماری کرونا که اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد، توانستیم با همت و تلاش مضاعف همکاران ضمن تحقق عملی شعار جهش تولید در صنایع پیشرفته، عملکرد بی نظیری از خود بجا بگذاریم که از آن جمله می‌توان به انتخاب صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، رشد ۷۵ درصدی در ارائه تسهیلات، رشد ۳۵ درصدی در صدور ضمانتنامه ها، رشد ۷۰ درصدی در مصوبات و همچنین وصول مطالبات اشاره کرد که در مجموع رکورد‌هایی در سال گذشته جابجا شد که در ۲۵ سال فعالیت صحا بی نظیر بود.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تعامل این صندوق با صنایع هایتک استان فارس را رو به رشد عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تعامل و همکاری بین صندوق و شرکت‌های دانش بنیان و پیشرفته استان فارس پس از امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه، روند رو به رشد بسیار خوبی داشته به نوعی که در سال گذشته تعداد قابل توجهی از این شرکت‌ها از خدمات صحا بهره‌مند شده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده