تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۱۴۶۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند قیمتی طلا و سکه در هفته منتهی به انتخابات

‌می‌متالز - زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری، ز در هفته جاری روند آرامی را سپری کرد و نوسان شدیدی را تجربه نکرد.

به گزارش می‌متالز، بررسی تغییرات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هفته جاری نشان می‌دهد که قیمت اونس در هفته جاری با تغییر محسوسی همراه نبود و به نظر می‌رسید مردم به نوعی در انتظار نتیجه انتخابات پایان هفته هستند و در نتیجه، دادوستد‌ها با کاهش همراه شد.

شنبه، ۲۲ خردادماه

در آغاز هفته آخر خردادماه، هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون ۶۰ هزار تومان فروخته شد.

بدین ترتیب، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه، ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

یکشنبه، ۲۳ خردادماه

در روز یکشنبه که انس جهانی ۱۸۷۸ دلار قیمت‌گذاری شد، هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون ۷۱ هزار و ۸۵۰ تومان فروخته شد.

در این روز، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دوشنبه، ۲۴ خردادماه

روز دوشنبه، با افت ۲۰ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی و رسیدن به رقم ۱۸۵۷ دلار، در ایران نیز، شاهد افت نسبی قیمت انواع سکه در بازار شد. از طرف دیگر، سطح معاملات کاهش پیدا کرد و به نظر می‌رسید مردم به نوعی در انتظار نتیجه انتخابات پایان هفته هستند و در نتیجه، دادوستد‌ها با کاهش همراه شد.

بر این اساس نرخ‌های بازار طلا و سکه در معاملات دوشنبه ۲۴ خردادماه به این شرح بود که هر مثقال طلای آب شده در بازار به رقم ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۷۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به افت ۱۰۰ هزار تومانی، به نرخ ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز به نرخ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید و در نهایت، هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز دو میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

همچنین، در این روز، حباب سکه امامی در بازار امروز، ۱۸۰ هزار تومان اعلام شد.

سه‌شنبه، ۲۵ خردادماه

در روز میانی هفته، انس جهانی طلا امروز هزار و ۸۶۱ دلار قیمت گذاری شد و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۷۰ هزار تومان فروخته شد.

در این روز، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

چهارشنبه، ۲۶ خردادماه

روز چهارشنبه انس جهانی طلا به ۱۸۶۰ دلار کاهش یافت و قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید و سکه طرح جدید به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

پنج شنبه، ۲۷ خردادماه

روز پنج شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان فروخته شد و قیمت سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و همچنین حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده