تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۱۴۷۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مشاور هلدینگ میدکو مطرح کرد

صادرات فولاد؛ مسیری برای توسعه

‌می‌متالز - آزادسازی صادرات فولاد با توجه به پتانسیل بخش فولاد کشور تاثیرگذار خواهد بود، اما بهتر است در صادرات محدودیت‌های داخلی ایجاد نکنیم.

به گزارش می‌متالز، مشاور هلدینگ میدکو گفت: در مجموع ایجاد محدودیت برای صادرات اتفاق خوبی نیست و تبعات منفی بسیاری خواهد داشت. رضا اشرف سمنانی افزود: با توجه به شرایط موجود می‌توان سازوکاری را در دستور کار قرارداد تا صادرات فولاد انجام شود. مشاور هلدینگ میدکو با بیان اینکه مازاد محصولات فولاد صادر می‌شود، تصریح کرد: همواره در کشور در ابتدا نیاز داخلی تامین می‌شود و پس از آن صادرات انجام می‌گیرد، اما در صادرات باید بازار کشور‌های همسایه را مدنظر قرار داد.

به گفته وی، با توجه به تحریم‌های موجود بهتر است در صادرات محدودیت‌های داخلی ایجاد نکنیم. اشرف سمنانی با اشاره به اینکه صادرات محصولات فولادی نیاز به آسیب‌شناسی و زیرساخت دارد، بیان کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد آن است که از صادرات مواد خام معدنی امتناع کنیم و بهتر است سنگ‌آهن فرآوری شود، چراکه ضمن ارزش افزوده بیشتر، اشتغال‌زایی را هم به دنبال خواهد داشت. وی ادامه داد: در کنار آن برندینگ و ثبات کیفیت کالا در بازار بین‌المللی و حفظ بازار بین‌المللی از نکاتی است که باید به آن توجه و از آن حمایت شود. مشاور هلدینگ میدکو گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آن است که آزادسازی صادرات فولاد مسیری برای توسعه است و باید به تامین زیرساخت‌های لازم آن توجه کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده