تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۶۰۱
کد خبر: ۲۱۴۸۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تفاهم نامه ۲ میلیارد دلاری شرکت چادرملو با وزارت صمت

‌می‌متالز - پروژه‌های مهم و جدیدی که در قالب آن اجرایی خواهد شد؛ این طرح‌ها شامل ۴ میلیون تن ظرفیت کنسانتره آهن جدید و ۵ میلیون تن گندله سازی نیز می‌باشد که خوراک آن از محل اکتشافات جدید شرکت بایستی تامین شود.

به گزارش می‌متالز، تقی‌زاده ضمن تشریح عملکرد شرکت به برخی از برنامه‌های این مجموعه اشاره کرد وگفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال‌حاضر مجور احداث یک مگامدول آهن‌اسفنجی و یک کارخانه تولید فروآلیاژ در زمینی به مساحت ۷۰ کیلومترمربع در منطقه جدیدصنعتی را دریافت کرده است.

به گفته وی خطوط برق، ریل، آب و زیرساخت‌ها نیز فراهم می‌گردد و طی آن یک زون صنعتی که فاقد هرگونه آلودگی زیست‌محیطی است، احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار امیدواری کرد که پس از انجام اکتشافات معدنی، صنایع وابسته نیز در منطقه فوق احداث شود.

تقی‌زاده تاکید کرد که با توجه به پر شدن سقف تولید فولاد، چادرملو در آینده نزدیک علاوه بر تولید محصولات فلزی در صنایع غیرفلزی نیز فعالیت خواهد کرد.

این شرکت هم‌اینک در حال خرید ۱۰ دستگاه حفاری از طریق شرکت اکتشافی مشترک تازه تاسیس با سرمایه‌گذاری امید است.

وی گفت: در این منطقه بدون در نظر گرفتن سقف هزینه‌ها، هر نوع محصول فلزی و یا غیرفلزی که به ماده اولیه آن دست یابیم تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام اینکه شرکت‌های بزرگ باید پروژه‌های بزرگ اجرا کنند، تصریح کرد که امروز اگر می‌خواهیم تحریم‌های آمریکا بی‌اثر باشد، باید به سمت احداث واحد‌های بزرگ برویم، وقتی شرکت‌های بزرگ دارای نقدینگی هستند، موضوع تحریم‌ها بحثی بیهوده و بهانه‌ای بیش نیست لذا نباید کوتاهی در این زمینه را به حساب تحریم‌ها گذاشت، گرچه تحریم ممکن است سرعت کار را کند نماید، اما قطعاً اجرای پروژه‌ها شدنی است.

او در پایان تاکید کرد که امروز کشور ما بیش از هر زمان نیاز به اشتغال دارد و باید تحت هر شرایطی به توسعه اشتغال و افزایش تولید کمک کنیم.

منبع: معدن نیوز

عناوین برگزیده