تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۱۵۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جلسه کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی عنوان کرد:

تشکیل ۱۵ انجمن صنایع همگن در کشور در سال ۹۹/ تقویت و ارتقا تشکل‌های خصوصی در وزارت صمت

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی گفت: در سال گذشته، ۱۵ انجمن صنایع همگن در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان غربی با تایید این کمیسیون تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، سعید زرندی درجلسه کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی که با حضور رسولیان، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به عنوان عضو جدید؛ سهل آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن و احسانی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های که وزارتخانه دنبال می‌کند موضوع تقویت و ارتقا جایگاه تشکل‌های بخش خصوصی می‌باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در تهیه برنامه‌ها، تدوین سیاست‌ها و تهیه دستورالعمل‌ها از نظرات همه تشکل‌ها و انجمن‌ها استفاده کردیم.
زرندی افزود: معتقدیم باید برخی از امور و تصدی‌های که هم اکنون در وزارتخانه انجام می‌شود را با اطمینان کامل به تشکل‌های صنعتی و معدنی واگذار کنیم.
رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی افزود: گرچه موانع، مشکلات و مقاومت‌های هم داخل وزارتخانه و هم بیرون داریم، اما این راه را با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی گفت: تشکیل انجمن‌های تخصصی صنایع همگن در استان‌ها اتفاق خوبی است و در نظر داریم به تشکیل انجمن‌های ملی صنایع همگن کمک نمایم.
معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی بر حسن اجرای انتخابات و فعالیت انجمن‌ها و خانه‌های صنعت تاکید کرد و افزود: سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها در این خصوص موظف به اجرای کامل دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های این کمیسیون می‌باشند.
در این جلسه، دکتر رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: به کار تشکلی و همکاری با انجمن‌ها معتقد هستیم و آمادگی گسترش همکاری‌ها و ارتباطات با انجمن‌های تخصصی هستیم.
وی گفت: زمینه همکاری‌های زیادی بین شهرک‌های صنعتی و خانه‌های صنعت وجود دارد و که می‌توان آن را اجرایی کرد.
عضو کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد: با تعامل و همکاری بین شرکت شهرک‌ها و انجمن‌ها و خانه ها، امیدواریم شاهد ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان باشیم.
در این جلسه، سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اعتماد به بخش خصوص و تشکل‌های تخصصی برای دولت بسیار مفید و راهگشاست.
وی گفت: در دوران مسئولیت دکتر زرندی بر کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در ارتقا تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بودیم.
سهل آبادی گفت: آمادگی داریم موضوعات دیگری که در کمیسیون به تایید برسد را خانه‌های صنعت اجرایی کنند.
رئیس خانه صنعت ایران تاکید کرد: در همه استان‌ها، تعامل و هماهنگی خوبی با سایر تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی داریم و امیدواریم این نگاه مثبت وزارتخانه در واگذاری تصدی‌ها به تشکل‌ها در همه بخش‌ها هم دنبال شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده